Deonica auto-puta od Surčina do Novog Beograda biće završena u roku - do oktobra 2022. godine, izjavio je Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Međutim, iz ministarstva na čijem je čelu Momirović stizale su drugačije najave, po kojima bi, da su realizovane, automobili već uveliko prolazili ovom deonicom koja je direktna veza Beograda sa auto-putem "Miloš Veliki".
Ovih dana, obilazeći radove na ovoj trasi, ministar saobraćaja izrazio je zadovoljstvo dinamikom po kojoj se odvijaju.
Putevi-srbije.rs, 15. 8. 2021. godine
„Zadovoljan sam, uveren sam da ćemo postići dinamiku i da ćemo stići sve da završimo u roku, do oktobra 2022. godine’, izjavio je Momirović i istakao da je izgradnja deonice Novi Beograd – Surčin, dužine 7,9 kilometara, veoma značajan infrastrukturni projekat, ali da je i veoma zahtevan, jer je ’potrebno da se puno zemljišta ekspropriše’. Ministar je apelovao na građane da budu strpljivi i napomenuo da će nakon završetka radova svi lokalni putevi biti sređeni.”
A podsetimo, u aprilu 2019. tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će radovi biti okončani do proleća 2021. Ona je, najavljujući potpisivanje dva memoranduma za izgradnju deonica na Koridoru 11, kazala da se jedan od njih odnosi na izgradnju deonice Novi Beograd-Surčin. Radovi će, kazala je, početi “najkasnije” u martu 2020, a rok za završetak je godinu i dva meseca. Tačnije, maj 2021.
TV Prva, 12. 4. 2019. godine
“Radovi na deonici Novi Beograd-Surčin počinju najkasnije u proleće sledeće godine. Treba da znate da mi ove godine završavamo Surčin-Obrenovac deonicu u decembru mesecu. Nije moguće pričati o potpuno funkcionalnom tom delu Koridora ukoliko nemamo deonicu Novi Beograd-Surčin. Tako da mislim da sledeće godine u martu počnemo, da svakako za godinu i dva meseca je završimo.”
Komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani Ltd“ za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina potpisan je u avgustu 2019. i tada je predsednik Srbije Aleksandar Vučić naglasio da će ona biti završena do novembra 2021.
Tanjug, 18. 8. 2019. godine
„Do kraja 2021. završava se i Preljina-Požega što je mnogo teži put. Ostaje još Novi Beograd-Surčin, preko Vojvođanske ulice izlazi iza nacionalnog stadiona i spaja direktno sa Milošem Velikim i putem prema Čačku i to će biti 2021. godine”, rekao je Vučić.
Optimistična je bila i ministarka Mihailović – opet je izrazila nadu da će radovi početi u martu 2020.
Tanjug, 18. 8. 2019. godine
„Deonica Novi Beograd-Surčin treba da nam pomogne da se mnogo jednostavnije dođe na auto-put ‘Miloš Veliki’. Nadamo se da ćemo na ovoj deonici početi radove 1. marta 2020, a pre toga ćemo u decembru ove godine, na Svetog Nikolu, pustiti u saobraćaj i deonicu Surčin-Obrenovac, koju takođe gradi kompanija ČČ’, rekla je Mihajlović posle potpisivanja ugovora.”
U decembru 2019, dve godine i osam meseci od početka radova i uz poštovanje roka koji je u martu 2017. dala ministarka Mihajlović, otvorena je deonica Surčin-Obrenovac, duga 17,6 kilometara. Međutim, od početka radova na deonici Novi Beograd-Surčin nije bilo ništa. To se desilo tek u martu ove godine, više od godinu dana od prvobitno najavljenog roka.
Tanjug, RTV, 31. 3. 2021. godine
“Radovi na izgradnji saobraćajnice Novi Beograd - Surčin, nove gradske magistrale koja će povezati Beograd sa auto-putem ‘Miloš Veliki’, počeli su danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Vučić je tokom obilaska gradilišta rekao da će se tom saobraćajnicom skratiti izlaz na auto-put ‘Miloš Veliki’ za oko 10 kilometara. Vučić je napomenuo da je rok za izgradnju saobraćajnice 18 meseci i zatražio od predstavnika kineskog izvođača CCCC, ako mogu, da ubrzaju realizaciju i završe posao malo ranije. Komercijalni ugovor za deonicu Novi Beograd - Surčin, čija je dužina 7,9 kilometara, potpisan je sa kompanijom Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani (CCCC), a njegova vrednost je 70,5 miliona evra.”
Kako je istaknuto, ta deonica je “građevinski veoma zahtevna”, jer prolazi kroz naseljeno područje, a kada bude završena vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice i Jurija Gagarina na Novom Beogradu.
Tanjug, RTV, 31. 3. 2021. godine
“Saobraćajnica Novi Beograd - Surčin ima veliki značaj za stanovnike centralnog dela Beograda, jer će im omogućiti da direktno pristupe autoputu ‘Miloš Veliki’ umesto da kao sada do njega dolaze preko autoputa Beograd - Zagreb. Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas. Predviđene su po tri trake, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak. Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice predviđena su uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru ‘Surčin 1’, tipa ‘poludeteline’. Kraj ove deonice je kod sledeće ‘velike petlje’ u Surčinu, posle koje počinje autoput ‘Miloš Veliki’. Najavljeno je da će uz trasu ove saobraćajnice biti izgrađene biciklistička i pešačka staza.”
A krajem juna saopšteno je da je “posle osam godina napornih pregovora čelnika opštine Surčin i nadležnog ministarstva”, ugovorena izgradnja pristupnih saobraćajnica koje iz Jakova vode na auto-put „Miloš Veliki“. Predsednik opštine Surčin Stevan Šuša kazao je da je kineska kompanija CCCC zadužena da uradi projekat za građevinsku dozvolu i za izvođenje, dodajući da će to “gotovo izvesno poveriti domaćim firmama”.
Večernje novosti, 28. 6. 2021. godine
“Zbog nepostojanja ovog bitnog kraka, na izlazu iz Vojvođanske ulice i uključenju na Surčinski put svakodnevno se stvaraju ogromne gužve, pa je za prolaz prvih semafora na ovom putnom pravcu potrebno biti strpljiv više od pola sata. Razlog je što ka ovoj saobraćajnici, pored žitelja Surčinskih naselja, gravitiraju i meštani Kupinova, Deča i Karlovčića koji pripadaju opštini Pećinci. ‘Ukupna dužina putnog pravca, odnosno sva četiri kraka, jeste 1.200 metara’, ističe Šuša. ‘Za njenu izgradnju potrebno je iskoristiti oko 67 ari površine, koji se nalazi u postojećoj zoni auto-puta. Parcele pripadaju opštini i PKB, ali veći deo poseduju privatna lica. Da bismo obavili ekpropijaciju očekujemo odobrenje Poreske uprave. Procene nadležnih su da će čitav posao koštati oko tri miliona evra. Dugo smo se borili da se ovaj krak uradi, jer ukoliko se ne uradi do kraja sledeće godine i spajanja Surčinske petlje sa Novim Beogradom, nikada se ne bi završio’.”
Istinomer.rs koristi kolačiće (cookies) radi boljeg uvida u potrebe i zahteve korisnika. Google Analytics je jedini neophodan kolačić koji koristimo, a korisnicima je omogućeno onesposobljavanje kolačića.
Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i analiziranje saobraćaja. Takođe delimo informacije o tome kako koristite sajt sa partnerima za društvene medije, oglašavanje i analitiku koji mogu da ih kombinuju sa drugim informacijama koje ste im dali ili koje su prikupili na osnovu korišćenja usluga.
Istinomer može prikupljati vaše podatke iz sledećih izvora: Google Analytics tracking code, HotJar tracking code, Alexa Certify, Facebook Pixel Code.