"Već za par meseci imaćemo precizniji okvir o ruti auto-puta 'Vožd Karađorđe', potrudićemo se da se projektno-tehnička dokumentacija ne radi godinu i po dana, gledaćemo da to bude mnogo pre”, izjavila je u avgustu 2019. tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. Međutim, tek dve i po godine kasnije izabran je “nosilac posla izrade idejnog rešenja i projekta” auto-puta "Vožd Karađorđe".
Nova ekonomija, 9. 2. 2022. godine
“Preduzeće Hidroprojekat-saobraćaj biće nosilac posla izrade idejnog rešenja i projekta za šumadijski koridor 'Vožd Karađorđe', piše u odluci o dodeli ugovora koje su doneli 'Koridori Srbije'. Vrednost ugovora je 1,1 milijardi dinara (9,6 miliona evra) sa obračunatim PDV-om. Osim firme Hirdroprojekat-saobraćaj, na izradi projekta radiće i Saobraćajni i Građevinski fakultet iz Beograda, Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, kao i firma DB Inženjering i Agencija za geodetske usluge Geo Team Future.”
Kako je naglašeno u tenderskoj specifikaciji, zaključkom Vlade projekat izgradnje puta „Vožd Karađorđe“ označen je kao projekat od posebnog značaja, pa se svi postupci u vezi sa njim smatraju hitnim, a podseća se da je za potrebe realizacije ove investicije urađen Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti. Navodi se da je koridor dugačak oko 136 kilometara i obuhvata deonice Orašac-Topola-Rača- Markovac (65 kilometara), Mali Požarevac-Sopot-Mladenovac-Orašac-Aranđelovac (36 kilometara) i Županjac-Lazarevac-Orašac (35 kilometara).
Gradnju novog koridora najavio Vučić
Da je u planu gradnja novog auto-puta koji će povezati Šumadiju i istočnu Srbiju obznanio je u avgustu 2019, na svečanom otvaranju deonice auto-puta od Obrenovca do Ljiga, predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
predsednik.rs, 18. 8. 2019. godine
'Danas smo doneli odluku da krenemo u pripremnu izradu projektne dokumentacije za izgradnju auto-puta 'Vožd Karađorđe' i brze saobraćajnice koja treba da ide u ipsilon kraku od Mladenovca do Aranđelovca, od Topole do Rače, Svilajnca do Despotovca i Bora', rekao je predsednik Vučić.'
Već sutradan potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je da će novi auto-put biti dug između 220 i 270 kilometara, da će koštati od 1,7 milijardi evra do više od dve milijarde, sve u zavisnosti od profila i priključaka na ostale koridore.
Tanjug, 20. 8. 2019. godine
'Ministarka je naglasila da izrada projektno–tehničke dokumentacije neće trajati godinu i po dana, kako je videla da su negde rekli u Koridorima Srbije već mnogo kraće kako bi što pre počela gradnja i dodala da će 'Vožd Krađorđe' biti šesti auto-put koji teba da počne da se gradi ove i naredne godine. 'Dužina koridora je između 220 km, i ukoliko želimo da taj koridor spojimo sa Koridorom 10 kod Malog Požarevca i sa Koridorom 11 na auto-put 'Miloš Veliki', onda će taj auto-put biti dugačak 270 km', otkriva Mihajlović. Ona je rekla da, ipak, još ne može da se saopšti precizna procena vrednosti investicije.'
I nekoliko dana kasnije govorila je o gradnji koridora o kome se, kako je kazala, razgovara „već više od godinu i po dana“.
TV Telemark, 23. 8. 2019. godine
“Trenutno se vode razgovori sa Institutom za puteve koje su mogućnosti, u kojem delu bi mogla da bude brza saobraćajnica ili da svuda bude auto-put. Tek smo na samom početku. To znači da se formiraju tehničke radne grupe, da razmišljamo da povežemo Šumadijski koridor, da ne bude samo Šumadijski koridor, da vidimo kako da ga vežemo i za Koridor 10, što je jako važno, ali i za koridor Miloš Veliki. U zavisnosti od toga da li će biti brza saobraćajnica ili delom auto-put, možemo govoriti o vrednosti investicije od 1,7 do 2,4 milijarde evra. Planiramo da do Nove godine sa Institutom za puteve imamo mnogo preciznije podatke i odluke koje ćemo donositi svi zajedno. (…) Ne može se svakako očekivati početak radova sledeće godine, mnogo toga treba uraditi. Ali dok radimo sve ove auto-puteve, u isto vreme ćemo raditi dokumentaciju za put ‘Vožd Karađorđe’.”
Iako je naglasila da je planirano da se do Nove godine dođe do preciznijih podataka, ministarka Mihajlović u januaru 2020. izjavljuje da još nije odlučeno da li će „Vožd Karađorđe“ celom dužinom biti auto-put ili će biti kombinacija auto-puta i brze saobraćajnice.
RTS, 29. 1. 2020. godine
'Zorana Mihajlović je u Skupštini Srbije rekla da će se ove godine raditi idejni projekat i da postoje dve mogućnosti i dve varijante. 'Da li će sve biti auto-put ili će biti delova gde će biti auto-put, a delova gde će biti brza saobraćajnica, videćemo', rekla je ministarka.'
Projekat „od posebnog značaja za Srbiju“
Nekoliko meseci kasnije, u maju 2020, Vlada Srbije je projekat izgradnje državnog puta prvog reda „Vožd Karađorđe“ proglasila projektom od posebnog značaja za Srbiju.
Beta, 15. 5. 2020. godine
'Realizacija projekta izgradnje državnog puta 'Vožd Karađorđe', ukupne dužine oko 220 kilometara, koji će povezati Istočnu sa Centralnom i Zapadnom Srbijom, od izuzetnog je značaja i uticaja na razvoj i unapređenje infrastrukturnih, ekonomskih, privrednih i drugih interesa zemlje, istakli su Koridori Srbije. Projekat obuhvata teritorije opština Sopot, Mladenovac, Lazarevac, Aranđelovac, Topola, Rača, Lapovo, Velika Plana, Svilajnac, Despotovac i Bor. 'Na ovaj način ostvariće se veza Istočne, Zapadne i Centralne Srbije sa Beogradom i Vojvodinom na severu, odnosno centralnom i zapadnom Evropom, kao i sa južnim delovima Srbije, odnosno Makedonijom, Bugarskom i dalje sa Bliskim istokom i Azijom', saopštili su 'Koridori Srbije'.'
Prema pisanju portala Nova.rs, tri su modela po kojem će biti moguće izgraditi ovaj auto-put: međudržavni sporazum, strateško partnerstvo ili, što je malo verovatno – finansiranje iz budžeta Srbije. Ali, kako je navedeno, „u sva tri slučaja, neće biti sprovedena uobičajena procedura javnih nabavki“.
Nova.rs, 18. 5. 2020. godine
'Proglašenje gradnje državnog puta prvog reda 'Vožd Karađorđe' za projekat od posebnog značaja za državu, kako su to upravo saopštili Koridori Srbije, podrazumeva da za ovaj auto-put neće važiti Zakon o javnim nabavkama, nego nedavno doneti Zakon o posebnim postupcima radi realizacije projekata izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju.'
Prema rečima programskog direktora „Transparentnosti Srbija“ Nemanje Nenadića, ako Vlada planira da izgradnju finansira kroz međudržavni sporazum, kakvi su za druge delove auto-puta zaključivani sa Kinom, Azerbejdžanom, Turskom, onda se neće primenjivati niz odredbi Zakona o javnim nabavkama.
Nova.rs, 18. 5. 2020. godine
'Druga opcija jeste da Vlada reši da za ovaj projekat potraži strateškog partnera, koji bi učestvovao ne samo u izgradnji, već i u drugim poslovima oko auto-puta. U tom slučaju će odabir tog partnera biti izvršen na osnovu ad-hoc pravila koja će Vlada doneti samo za taj projekat. Slično iskustvo imamo za izgradnju Moravskog koridora. I u jednoj i u drugoj varijanti posledica primene takvih pravila je odsustvo konkurencije, koje je u prvom slučaju sasvim izvesno kod međudržavnih sporazuma, jer se tu direktno dogovara i koja firma će da radi put. A, prethodno iskustvo kod Moravskog koridora pokazuje da se ta ad-hoc pravila definišu tako da daju prednost samo jednoj firmi. Treća, i kako kaže, najmanje verovatna mogućnost jeste da se nabavka finansira iz budžeta Srbije, a bez međudržavnih sporazuma i strateškog partnerstva.'
„Koridori Srbije“ su na samom kraju 2021. raspisali tender za izradu „Idejnog rešenja i Idejnog projekta za koridor ‘Vožd Karađorđe'“. A onda je, 8. februara ove godine, preduzeće „Hidroprojekat-saobraćaj“ izabrano za nosioca ovog posla.
Ovih dana ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović najavljuje da će izgradnja koridora „Vožd Karađorđe“ početi sledeće (2023) godine i da će on biti „od velikog značaja za Šumadiju“.
Istinomer.rs koristi kolačiće (cookies) radi boljeg uvida u potrebe i zahteve korisnika. Google Analytics je jedini neophodan kolačić koji koristimo, a korisnicima je omogućeno onesposobljavanje kolačića.
Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i analiziranje saobraćaja. Takođe delimo informacije o tome kako koristite sajt sa partnerima za društvene medije, oglašavanje i analitiku koji mogu da ih kombinuju sa drugim informacijama koje ste im dali ili koje su prikupili na osnovu korišćenja usluga.
Istinomer može prikupljati vaše podatke iz sledećih izvora: Google Analytics tracking code, HotJar tracking code, Alexa Certify, Facebook Pixel Code.