Dokumenti iz fotelje
Prvi nagoveštaj da bi u Srbiji mogao da zaživi portal elektronske uprave dao je direktor Republičkog zavoda za informatiku i Internet Damir Baralić još prošle godine.
„Prvi portal elektronske uprave biće otvoren do polovine naredne godine.“
Tanjug, 01. 10. 2009. godine
On je tada objasnio da elektronska uprava treba da omogući građanima da do informacija, potrebnih dokumenata, dozvola i isprava dođu bez čekanja na šalterima različitih službi, a istovremeno omogućava i povezivanje državnih organa koji na taj način dele podatke i ubrzavaju svoj rad.
Probna verzija portala počela je sa radom u aprilu 2010. i na njoj je građanima ponuđena nekolicina usluga uz sertifikovani elektronski potpis. Konačno, na godišnjicu uvođenja elektronskih sednica Vlade, 11. juna, portal je i zvanično počeo da radi.
„Portal elektronske uprave za potrebe građana Srbije biće danas pušten u rad…Građani koji su do sada tražeći razna dokumenta, potvrde, dozvole, čekali u redovima, sada će imati mogućnost da na elektronski način podnose zahteve.“
premijer Vlade Srbije Mirko Cvetković, Beta, 11. 06. 2010. godine
„Ovo je samo prva faza projekta e-uprave, u kojoj je građanima dostupno oko 50 usluga, poput izvoda iz matičnih knjiga, podnošenja zahteva Agenciji za privredne registre, Nacionalnoj službi za zapošljavanje i slično…Ovom projektu pridružile su se i četiri lokalne samouprave Loznica, Inđija, Beograd i Paraćin…“
ministarka za telekomunikacije i informaciono društvo Jasna Matić, FoNet, 11. 06. 2010. godine
S obzirom na to da je portal e-uprave i počeo da funkcioniše u najavljenom roku, Istinomer ministarki za telekomunikacije daje ocenu „ispunjeno obećanje“.