Koridor 10 kasni zbog prethodnika
Odabir preduzeća „Putevi Srbije“ za završetak izgradnje započetih deonica, projektnu dokumentaciju i sprovođenje tenderskih procedura glavni je razlog što je od predviđenih 250 kilometara autoputa Koridora 10 izgrađeno jedva 47. Još kada se na to doda početak radova bez građevinskih dozvola, manjkava izrada projektne dokumentacije (obilaznica oko Beograda, trasa Niš-Dimitrovgrad) i afera „drumska mafija“, sasvim je jasno zašto sve sa Koridorom 10 ide sporo i jalovo. Veći deo tih propusta napravljen je u doba Vlade Vojislava Koštunice, odnosno ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića. Međutim, crta koju bi ministar Oliver Dulić sada da povuče između prethodne i sadašnje vlasti nije baš tako oštra.
Aktuelna Vlada je februara 2009. godine osnovala preduzeće „Koridor 10“ kako bi se rešila bremena problema i dugova Puteva Srbije. No, uprkos tome, nije se odrekla ni starog preduzeća, ni kadrova koji je vode – direktora Zorana Drobnjaka, predsednika UO Zorana Lilića i direktorke za projektovanje i razvoj Biljane Vuksanović – za koje se tvrdi da su glavni krivci za loš rad Puteva Srbije. Iako se njihove smene i sada pominju, ništa se ne čini po tom pitanju jer čelnici SPS-a podržavaju njihov ostanak na tim funkcijama.
Mada je znao za sve propuste koje je napravio njegov prethodnik, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić od 2008. uredno daje obećanja koja ne mogu da se ispune. Oliver Dulić bi to morao da zna jer je Mrkonjić ukoren zbog takvog ponašanja na skorašnjem sastanku koalicionih partnera.
„Na tom sastanku Mrkonjić je kritikovan zbog neoprezno davanih izjava o početku i kraju radova na Koridoru 10 iako je znao da je problem što planska dokumentacija nije postojala za sporne deonice, što je evidentno krivica prethodnog ministarstva Velje Ilića, sa kojim Mrkonjić ne želi da se zamera.“
Blic, 2. 4. 2010. godine
Ministar Mrkonjić je direktno odgovoran i za propust tehničke prirode oko tendera za severni krak zbog čega tenderski postupak nije završen u roku.
Osnivanje preduzeća „Koridor 10″ obrazloženo je time da će ono da ubrza izgradnju puteva i učini ih transparentnim. Samo godinu dana od njegovog nastanka sada se priča o njegovom ukidanju (ili transformaciji) i osnivanju novog preduzeća „Autoputevi Srbije“, koje će direktno odgovarati Vladi i imati veće nadležnosti. Pošto je ista Vlada sada shvatila da firma koju je osnovala pre samo 14 meseci nije dovoljno efikasna ili transparentna, onda i taj propust ide njoj na dušu, a ne bilo kome drugom.
Zbog svega nabrojanog, Istinomer zaključuje da i sadašnja Vlada snosi deo krivice što radovi na Koridoru 10 teku sporo, te da je izjava ministra Dulića poluistinita.
Ministar Oliver Dulić o izgradnji puteva u Srbiji | Ministar Oliver Dulić o nasleđu prethodne Vlade i ministra Velimira Ilića |