Novinska agencija Tanjug osnovana je tokom Drugog svetskog rata, 1943. godine i to kao partizansko glasilo. Nakon rata, Tanjug je registrovan kao zvanična novinska agencija Demokratske Federativne Jugoslavije. Zemlje su zatim menjale imena, da bi se na kraju zemlja raspala, a Tanjug je ostao nacionalna novinska agencija Republike Srbije. Njen prvi direktor bio je Vladislav Ribnikar, a idejni tvorac Moše Pijade, obojica aktivni u partizanskom pokretu i Komunističkoj partiji Jugoslavije.

Prema Zakonu o javnom informisanju i medijima 2014. godine država se obavezala da u potpunosti izađe iz vlasništva u svim medijima, pa i iz vlasništva u Tanjugu, te je propisala obaveznu privatizaciju do 31. oktobra 2015. godine.

 

*
Foto: Istinomer/Zoran Drekalović

Nakon dva neuspešna pokušaja prodaje, 3. novembra 2015. godine, Vlada je donela odluku o prema kojoj je Tanjug trebalo da bude ugašen.

Ova odluka, međutim, još nije sprovedena, pa tako Tanjug, suprotno zakonu, i dalje posluje, emituje vesti, a nije potpuno poznato na koji način se finansira. Na zvaničnom sajtu Tanjuga piše da ova novinska agencija godišnje emituje oko 130.000 informacija, 42.500 video izveštaja, 350.000 fotografija, 5.000 vesti u engleskom servisu i 12.500 tonskih izveštaja. O sudbini Tanjuga, inače, se raspravlja još od 2009. godine, a sve do 2015. godine, funkcionisanje ove agencije uređivao je Zakon o Tanjugu.

 

Poslednji put ažurirano: 3. 12. 2019.