BIRODI: Mediji nezainteresovani za izbore na Kosovu
„Interesovanje medija za izbore na Kosovu obrnuto je proporcionalno njihovoj važnosti,“ rekao je Pavle Dimitrijević, izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja BIRODI, predstavljajući prve rezultate monitoringa medijskog izveštavanja o izbornoj kampanji na Kosovu.
Dvomesečni monitoring obuhvata 12 elektronskih medija na Kosovu, kao i šest elektronskih i štampanih medija u Srbiji.
Ono što je nakon oko dve nedelje praćenja medijia uočljivo je to da njihovo izveštavanje ne doprinosi smirivanju tenzija, posebno na severu Kosova, niti smanjivanju prisutne atmofere straha.
O izbornoj kampanji izveštava se selektivno i bez analize ko su učesnici izbora, ko su finansijeri kampanje, niti ko su žrtve i šta je politička pozadina učestalih napada u srpskim sredinama u severnom delu Kosova. Malo je i informacija o procedurama vezanim za glasanje, biračkim spiskovima, dokumentima validnim za glasanje, ili srpskim predstavnicima u Centralnoj izbornoj komisiji. Na osnovu preliminarnih zapažanja, medijskim izveštajima dominira srpska izborna lista koju podržava vlast u Beogradu.
„Ako bi novinari istržili ko su ljudi kojima se bacaju bombe na kuće, bilo bi jasnije ko je na udaru, odnosno ko nije“, rekao je Dimitrijević, ukazujući na to da su žrtve dva skorašnja incidenta, pa i onog noćašnjeg, predstavnici Samostalne liberalne stranke.