Ikarbus će biti Mercedesov bodibilder!
„Za manje od mesec dana prvi srpski „mercedes“ će se pojaviti na našim ulicama“, izjavio je prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić. Donedavni ministar privrede Saša Radulović, pak, tvrdi da to neće biti investicija „Mercedesa“, već će samo prodavati delove za vozila, a najavljeni „srpski mercedes“ će biti „Ikarbusov“ autobus nadograđen šasijom nemačke kompanije.
Prvi čovek zemunskog „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić kaže za Istinomer da ugovor o strateškoj saradnji sa „Mercedesom“ u zemunskom „Ikarbusu“ još nije potpisan, ali ističe da se sklapa prvi prototip autobusa koji će nositi znak ovog poznatog nemačkog proizvođača. Na ovom prototipu se, kako tvrdi, radi od novembra prošle godine tako da će se, najverovatnije prvi autobus sa mercedesovim znakom do 10. marta pojaviti na ulicama Beograda.
„Mi smo do sada prošli tri „Mercedesove“ kontrole. Proveravali su našu organizaciju, naše rukovodstvo i mogućnosti. Prvi prototip autobusa napravljenog na njihovoj šasiji treba da bude gotov do 10. marta. Tada ćemo imati i četvrtu kontrolu i ako sve bude u redu očekujem da ćemo do kraja tog meseca potpisati ugovor o saradnji sa ‘Mercedesom’, kaže Vićentić.“
Po njegovim rečima to će biti ugovor o strateškom partnerstvu koje će „Ikarbusu“ omogućiti da prodaje svoje autobuse i van granice Srbije.
„Mi ćemo postati jedan od ‘Mercedesovih’ ovlašćenih, kako se to kaže, bodibildera. Od njih ćemo dobijati šasiju i na njoj sklapati autobus. To je dugoročni ugovor, a ‘Mercedes’ je definitivno najbolje strateško rešenje. Bez jakog partnera nemoguće je da izađete na strana tržišta“, kaže Vićentić.
Na primedbe bivšeg ministra privrede Saše Radulovića da „Mercedes“, u stvari, neće investirati već će samo prodavati delove „Ikarbusu“ Vićentić kaže da je to „besmislica“.
„Pa svi proizvođači autobusa sklapaju delove. Uzimaju komponente iz celog sveta i od njih prave autobus. Mi imamo više od 100 kompanija sa kojima sarađujemo, od nekih uzimamo šrafove, od nekih staklo, cevi… Mi u autobus ugrađujemo od 5.000 do 10.000 komponenti. To i jeste suština. U Srbiji se ne proizvodi motor, nemamo kompanija koje proizvode osovine, menjače. To moramo da uvozimo. I nije tačno da „Mercedes“ ništa ne ulaže. Ulažu svoje znanje, svoje proizvode, svoj znak, objašnjava Vićentić.“
Ukoliko usledi potpisivanje ugovora između „Ikarbusa“ i „Mercedesa“ to će se desiti tek nakon predizborne kampanje, a tada će biti lakše odgovoriti na, samo naizgled, jednostavno pitanje – da li je ovo investicija, „bodibilding“ ili će iz zemunske fabrike izaći „samo ‘Ikarbusov’ autobus nadograđen ‘mercedesovom’ šasijom“.