Početak gradnje mosta na Adi Huji Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda, najavio je za narednu godinu. Na start radova na ovom projektu čeka se dugi niz godina, a za to vreme rokovi su pomerani više puta.
Izgradnja mosta planirana je i Generalnim urbanističkim planom Beograda do 2021. godine, koji je usvojen još 2003.
Politika, 23. 9. 2005. godine
“Most bi, kako je rekao Bojan Stanojević, gradski menadžer, trebalo da košta oko 95 miliona evra, sa veoma povoljnim kreditima i grejs periodom od 10 godina. Dužina glavnog dela mosta bi iznosila 1.080 metara, a širina 24,2 metra. Dužina pristupnih puteva biće oko 1.200 metara, a pristupnih mostova oko 660 metara. Izgradnja mosta bi, ako sve protekne u najboljem redu, trebalo da počne za dve-tri godine i trajaće 33 meseca.”
Tokom kampanje za beogradske izbore 2008. Dragan Đilas, koji je narednih pet godina bio gradonačelnik Beograda, najavio da će se graditi most kod Ade Huje.
Politika, 10. 4. 2008. godine
“Tek od 2000. godine, od kada je Beograd počeo da se menja, stekli su se uslovi za izgradnju ovakvog mosta, a u narednih pet do šest godina i još jednog metro-mosta na Dunavu kod Ade Huje, u Vinči na, obilaznici oko Beograda, odnosno između Borče i Zemuna.”
Đilas je procenjivao da bi most mogao da bude završen za pet godina.
Glas javnosti, 8. 5. 2008. godine
“Za koje vreme Beograd može da, pored mosta preko Ade Ciganlije, dobije mostove Zemun-Borča i most kod Ade Huje?
– To će reći najbolji stručnjaci, a ne političari u kampanji, koji, koliko vidim po njihovim izjavama, ‘grade’ mostove ekspresnom brzinom. Oba mosta koja pominjete će biti na Dunavu koji je ozbiljna reka. Procene su da bi ovi mostovi mogli biti izgrađeni u narednih pet godina. Što pre počnemo biće pre gotovo.”
Izgradnju mosta bi, kako je govorio, trebalo da finansira japanska vlada, ali 2009. Đilas je kazao da je most preko Ade Huje ipak “u drugom planu”.
Blic, 13. 3. 2009. godine
“Gradonačelnik Dragan Đilas izjavio je juče da most preko Ade Huje, za koji su svojevremeno bili zainteresovani Japanci, više nije u prvom planu, zbog toga što su Srbija i Beograd u međuvremenu ‘ispali iz kriterijuma’ japanske vlade za dodelu najpovoljnijih kredita, odnosno sada bi za taj posao bilo potrebno mnogo veće domaće učešće.”
I nakon promene vlasti u Beogradu 2013. godine, najavljivana je izgradnja mosta kod Ade Huje. U leto 2016. tadašnji gradski arhitekta Milutin Folić izjavio je da očekuje da krajem 2017. ili početkom 2018. godine bude spremna dokumentacija. Dodao je da bi, prema procenama, most sa pristupnim saobraćajnicama trebalo da košta oko 180 miliona evra.
Tanjug, 1. 8. 2016. godine
'Beograd bi trebalo da dobije još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dužine skoro tri kilometra, čijom izgradnjom bi se spojili Pančevački i Slanački put, najavio je.
- Sada rešavamo imovinsko-pravne odnose i očekujem da ćemo već krajem naredne i početkom 2018. godine imati spremnu dokumentaciju za taj most - rekao je Folić.'
„U okviru srednjeg magistralnog prstena u Beogradu uskoro će početi gradnja još jednog mosta na Dunavu, kod Ade Huje“, izjavio je Folić u aprilu 2017. godine. Istakao je da je novi most neophodan kako bi se Pupinov most između Zemuna i Borče spojio sa Zrenjaninskim i Pančevačkim putem. “Preko špica Ade Huje, nizvodno od sportskih sadržaja, proći će most sličan mostu na Adi Ciganliji, a trebalo bi da poveže saobraćajnicu koja ide oko pančevačke strane Beograda”, rekao je Folić i dodao da bi izgradnjom tog mosta u potpunosti bio završen srednji magistralni prsten u Beogradu.
Godinu dana kasnije, u aprilu 2018, Goran Vesić, u to vreme gradski menadžer, izjavio je da je doneta Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izradu idejnog projekta sa studijom opravdanosti za izgradnju mosta kod Ade Huje. Naglasio je da će sredinom 2019. „biti spremni da raspišu tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta“.
Beograd.rs, 9. 4. 2018. godine
'Izrada idejnog projekta, koja će trajati 380 dana, prvi je korak ka izgradnji mosta kod Ade Huje, što znači da ćemo mi sredinom naredne godine biti spremni da raspisujemo tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta prema pravilima Međunarodnog saveza inženjera konsultanata – rekao je Vesić.'
Posao za izradu idejnog projekta mosta kod Ade Huje dobila je, kako je rekao, grupa ponuđača koju čine projektantske firme iz Beograda, Maribora i Novog Sada.
Beograd.rs, 9. 4. 2018. godine
'Tačnu cenu mosta kod Ade Huje znaćemo po završetku izrade idejnog projekta, a preliminarne procene su da će on koštati nekoliko puta manje od Mosta na Adi. Pritom ne zaboravimo da je most kod Ade Huje na Dunavu, koji je veća i šira reka od Save preko koje je izgrađen Most na Adi – rekao je Vesić.'
Nekoliko meseci kasnije, u julu 2018, kao zamenik gradonačelnika Beograda Vesić je najavio početak gradnje mosta za 2020. godinu.
Tanjug, 22. 7. 2018. godine
'Kompletna i temeljna rekonstrukcija Pančevačkog mosta moraće da sačeka završetak mosta na Adi Huji, čija će izgradnja početi 2020. godine, smatra zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i kaže da će se u međuvremenu verovatno raditi neophodna rekonstrukcija onoga što je važno za funkcionisanje mosta.'
Ipak, u martu 2019. izjavljuje da izgradnja mosta počinje 2021. godine, dodajući da je u toku izrada glavnog projekta i da će most košati „oko 190 miliona evra“.
Ovih dana, Vesić kao rok za početak gradnje opet pominje iduću godinu.
Beograd.rs, 20. 7. 2020. godine
'Taj tunel (kod Ekonomskog fakulteta) će smanjiti saobraćaj u centru grada za 14 odsto. Novi savski most imaće četiri trake i dve za tramvaj, što znači da će neko sa Novog Beograda moći širokim bulevarima da uđe na Zemunski put sa četiri trake, pređe preko novog mosta i tunelom izađe skoro kod Pančevačkog mosta, a ako želi da ide prema Mirijevu, to će takođe moći bulevarom sa četiri trake. Većini ljudi sada to izgleda kao naučna fantastika, ali to će se dogoditi. Na sličan način pravimo vezu Mosta na Adi sa budućim Mostom na Adi Huji, koji počinjemo da radimo 2021. godine. (...) To praktično znači da ćete 2022, 2023. godine od novog Mosta na Adi Huji proći sa četiri trake pored Mokrog Luga, Medakovića, Save Maškovića, Crnotravske, Borske, Pere Velimirovića, Patrijarha Pavla i doći sve do Mosta na Adi. Upravo je to unutrašnja obilaznica', kazao je Vesić na TV Happy.
Istinomer.rs koristi kolačiće (cookies) radi boljeg uvida u potrebe i zahteve korisnika. Google Analytics je jedini neophodan kolačić koji koristimo, a korisnicima je omogućeno onesposobljavanje kolačića.
Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i analiziranje saobraćaja. Takođe delimo informacije o tome kako koristite sajt sa partnerima za društvene medije, oglašavanje i analitiku koji mogu da ih kombinuju sa drugim informacijama koje ste im dali ili koje su prikupili na osnovu korišćenja usluga.
Istinomer može prikupljati vaše podatke iz sledećih izvora: Google Analytics tracking code, HotJar tracking code, Alexa Certify, Facebook Pixel Code.