Da bi putnički avioni poleteli sa aerodroma „Morava“ u Lađevcima kod Kraljeva neophodno je uložiti još najmanje 10 miliona evra, saznaje Istinomer u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
“Taj novac bi trebalo da bude iskorišćen za izgradnju manevarskih površina, ugradnju sistema za noćno i letenje u uslovima smanjene vidljivosti. Ovaj aerodrom posebno će biti interesantan kada 2016. godine bude završen Koridor 11. Tada će se od Beograda do aerodroma “Morava” stizati za sat do sat i po“, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
U Ministarstvu nisu želeli da preciziraju iz kojih izvora će se finansirati ova investicija, a na pitanje da li će aerodrom “Morava” ući u sastav Aerodroma “Nikola Tesla”, kako je najavila ministarka Zorana Mihajlović, odgovorili su nam da će o tome odluku doneti Ministarstvo odbrane i grad Kraljevo.
Prvi letovi civilnih aviona sa Lađevaca bili su najavljeni za 2010. godinu. O tome je 2009. govorio tadašnji ministar odbrane Dragan Šutanovac. On je u septembru te godine kazao da bi trebalo da do novembra 2010. vojni aerodrom u Lađevcima „bude opremljen i za civilne potrebe.“
“‘Lađevci’ su jedan od velikih projekata Ministarstva odbrane i Vlade. Želja nam je da taj aerodrom postane civilno-vojni i da građani celog regiona imaju mogućnost korišćenja ovog aerodroma. Posebno interesantno je da građani Sandžaka, koji svakodnevno putuju za Tursku, više ne lete iz Prištine, već sa ‘Lađevaca’. Realizacija tog projekta čitavom regionu dala bi jedan novi ekonomski impuls. Ka ovom aerodromu gravitira oko dva miliona građana, a u njegovoj blizini je i veliki broj turističkih destinacija.” Press, 17. 5. 2009. godine.
U martu 2011. Šutanovac najavljuje civilne letove sa Lađevaca za septembar te godine.
„Pretvaranje dela vojnog aerodroma Lađevci u civilni…biće završeno do septembra (2011.). Prvi letovi kargo letelica i aviona do sto putnika su planirani za kraj septembra.“ Kurir, 10. 3. 2011. godine.
I tadašnji ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavljivao je pretvaranje vojnog u civilni aerodrom do kraja 2011. godine.
„Vojni aerodrom Lađevci kod Kraljeva do kraja sledeće (2011.) godine biće otvoren za civilni saobraćaj.“
Fonet, 1. 6. 2010. godine.
Poslednje u nizu obećanja o aerodromu „Morava“ dao je u avgustu ove godine Zoran Ilić, pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i šef Radne grupe za izradu novog Zakona o vazdušnom saobraćaju, koji je izjavio da bi prvi civilni avioni sa Lađevaca mogli da polete “krajem naredne letnje sezone”. On je ocenio da koraci koji su preduzimani tokom konverzije vojnog aerodroma Lađevci u civilni „možda nisu bili najpravilniji, jer je najpre napravljen putnički terminal, koji može odmah da se stavi u pogon, iako stanje poletno-sletne staze nije zadovoljavajuće.“
„Staza je bila dizajnirana za vojne vazduhoplove, koji su mnogo manje zahtevni i gabaritno su manji od kargo i putničkih aviona iz civilnog vazdušnog saobraćaja. Planska dokumenta za proširenje i produženje staze su već napravljena, kao i inicijativa da se razvije mreža takozvanih taksi ili rulnih staza, koje će povezati pistu sa platformom ispred novog terminala, rekao je Ilić.“ Fonet 13. 8. 2014. godine.
Za proširenje piste postojao je investitor – Republika Turska je ponudila donaciju za tu namenu, uz uslov da glavni izvođač radova bude njihova firma. Tako je 2012. godine ministar odbrane Dragan Šutanovac sa ambasadorom Turske u Srbiji Ali Rezom Čolakom potpisao sporazum o donaciji 10 miliona evra za rekonstrukciju. Ali, 2013. godine tadašnji ministar građevinarstva Velimir Ilić imao je primedbu na ovaj dogovor.
„Tačno je da su Turci spremni da uplate 10 miliona evra, ali uz uslov da to radi njihov izvođač koji je procenio da vrednost posla iznosi 28 miliona evra. Tu se mi ne slažemo, jer je naša procena da je vrednost 14 miliona. Sada razmatramo da li nam je uopšte u interesu da tzv. drugu fazu adaptacije ovog aerodroma za civilni saobraćaj obavljamo prihvatanjem ponude o donaciji ili da to obavimo sami – objasnio je ministar Ilić.“ Politika, 23. 6. 2013. godine.
Inače, rekonstrukcija aerodroma u Lađevcima predviđena je u dve faze. Prva je završena i u njoj je obnovljena pista, sagrađen novi kontrolni toranj, pristanišna zgrada i tehnoekonomski blok. Ovom fazom je omogućeno da sa aerodroma “Morava” polete manji avioni do 20 tona tereta. Druga faza je predviđala proširenje i produženje piste kako bi na nju mogli da sleću najveći avioni na međunarodnim linijama.