Mrkonjić o sebi
Puna usta samohvale i samoreklamerstva jedna je od odlika javnog nastupa ministra Milutina Mrkonjića. Tako je bilo i povodom najavljene rekonstrukcije Vlade kada je ministar Mrkonjić izjavio da se ne plaši smene.
Izjava za koju se brzom proverom može ustanoviti da je neistinita.
Milutin Mrkonjić postao je ministar 2008. godine, tačno 11 godina posle početka radova na koridoru 10 dužine 330 kilometara. Radove je započeo tadašnji premijer, Mrkonjićev partijski saborac, Mirko Marjanović.
No to nije jedina neistina kada je u pitanju koridor 10. On je makar sudeći prema ranijim obećanjima trebao već da bude u funkciji nekoliko godina. Ali krenimo redom.
U godini (2008) u kojoj je postao ministar, Mrkonjić je izjavio da bi koridor 10 mogao da bude završen već 2010. Taj rok je zatim pomeren na 2012, pa na 2013. godinu, da bi 28. juna 2013. ministar izjavio kako je završeno 2/3 posla (220 km).
Poslednje pomeranje roka ozvaničeno je 4. jula saopštenjem da će ovaj projekat biti potpuno završen najkasnije do početka 2016. godine, kao i da će vozovi na železničkom delu koridora saobraćati brzinama od najmanje 160 kilometara na sat!
Građani bi verovatno voleli da je Mrkonjić konačno u pravu, ali…
Ako bi zanemarili izgradnju do 2008. godine prostom računicom bi došli do brojke od 40 kilometara puta godišnje. Malo za infrastrukturni projekat broj 1 u Srbiji. I ne baš za pohvalu.
Kao što za nije za pohvalu i ministrova statistika na Istinomeru. Konkretno, ima maksimalnih 10 od 10 kada su u pitanju neispunjena obećanja ili doslednost, bilo da se radi o koridorima 10, 11, putevima, prugama, privatizaciji JAT-a, čime je ministar poznat i kao ”Mrka pre roka” najlošije ocenjen političar u Srbiji.
Poželimo mu da ne bude još dugo najgori, a nama, građanima Srbije poželimo odgovornije ministre od Mrkonjića.