Povratak u budućnost Starog savskog mosta
Hoće li Stari savski most postati mesto za kafu u parku ili će samo biti premešten između Ade Ciganlije i Novog Beograda i tamo dorađen i dalje je neizvesno jer je u toku anketa na sajtu grada. Iako je Vesić još početkom oktobra rekao da su građani izglasali rešenje, to ipak nije tačno. Jer - ankete tada nije ni bilo.
Anketa o budućnosti Starog savskog mosta, čije je rezultate zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić saopštio početkom oktobra, dok je još uvek nije ni bilo, postavljena je na sajtu grada tek u petak, 25. oktobra, a građanima su ponuđene dve varijante.
Vesić je, podsetimo, još početkom oktobra kazao da su građani izglasali da se Stari savski most premesti u park Ušće i pretvori u mesto gde će moći da se sedne i popije kafa.
Ali, kako nikakva slična anketa u to vreme nije sprovođena, samim tim nije ni odlučeno šta će biti sa Starim savskim mostom, Vesić je od Istinomera dobio ocenu “neistina”.
Zanimljivo je da je Vesića demantovao i gradski urbanista Marko Stojčić koji je dva dana od Vesićeve izjave saopštio da će anketa tek biti sprovedena.
Međutim, sam Stojčić je još u avgustu najavio za septembar anketu o tri gradska projekta, među kojima je i Stari savski most. Za most je tada rekao da bi “mogao da bude premešten u blok 70A, gde će povezivati Novi Beograd i Adu Ciganliju, ili postavljen u parku „Ušće””.
Podsetimo, o sličnoj anketi povodom premeštanja Starog savskog mosta bilo je reči još jula 2017, koju je, prema pisanju “Blica” organizovao “Beokom servis”. Nuđene su dve varijante – povezivanje Zemuna i Lida i novobeogradskih blokova i Ade ciganlije.
Elem, anketa je postavljena tek pre nekoliko dana, a samo tri dana od postavljanja ankete, Stojčić je kazao da je već oko 4.000 građana dalo svoj glas za jednu od dve ponuđene varijante.
Prva je premeštanje Starog savskog mosta u park Ušće između šoping centra “Ušće” i Muzeja savremene umetnosti. Ispod mosta će, jelte, građani moći da sednu i popiju kafu, a planirani su i drugi kulturni i komercijalni sadržaji.
A za bicikliste i pešake biće izgrađen novi most između Novog Beograda i Ade ciganlije. Cena ovih “intervencija” bila bi oko 15 miliona evra, navedeno je na sajtu grada.
Ako se građani, pak, do 15. decembra koliko traje anketa, odluče za drugu varijantu, most će biti premešten i dograđen između Novog Beograda i Ade ciganlije, a koštaće oko 14 miliona evra. Dakle, oko milion evra manje.
Stojčič je naveo da su građani na društvenim mrežama predlagali još jednu opciju – da most ostane gde jeste. Ali, kako je rekao, ta opcija nije moguća, jer je neophodno da most bude proširen.
“U nastavku Ulice Vladimira Popovića gradi se kružni tok koji saobraćaj usmerava ka budućem mostu, koji će imati četiri saobraćajne trake, biciklističku stazu i trotoare. On nadalje nastavlja u tunel, koji je najvažnija stvar koju ćemo raditi, kako bi se smanjilo saobraćajno zagušenje i ekološki znatno popravilo stanje u centru grada”, rekao je Stojčić.
Tunel će, inače, počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavati u Despota Stefana.
Podsetimo, ovaj tunel je prema Vesičevom obećanju trebalo da počne da se gradi ove godine. Ali, kako se to nije desilo, Vesić je od istinomera dobio ocenu “neispunjeno”.
Novi most počeće da se gradi sledeće godine, dok će stari most biti uklonjen tek u poslednjoj fazi izgradnje, najavljeno je na sajtu grada.
Naslovna fotografija: Zoran Drekalović/Istinomer