Zamršeni putevi do petlje “Batajnica”

Prvo otvaranje petlje "Batajnica" najavljivano je još 2012. godine. Godine su prošle, a onda je postavljen novi rok - kraj 2019. Međutim, i taj rok je probijen. Sada se, prema rečima nadležnih, čeka kraj ove godine, pa je pitanje da li će "fantastičan posao koji se obavlja" biti završen kako je (ovog puta) najavljeno.
Foto: FoNet/Beoinfo/Predsedništvo Srbije

Kada je pre nekoliko dana predsednik Aleksandar Vučić sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović obišao radove na izgradnji petlje “Batajnica”, još jednom je napomenuto da će petlja biti potpuno završena do kraja ove godine.

„Fantastičan posao se obavlja. Moći će ljudi da izlaze na auto-put, da sa auto-puta silaze u svoja mesta. Ovakvih i još mnogo stvari ćemo nastaviti da radimo. Zato pozivam ljude da se borimo još više, da se borimo još snažnije, da radimo još više. Srbiju neće moći niko da stigne!“, rekao je Vučić o projektu koji, kako je istaknuto, vredi oko 10 miliona evra.  

Ugovor kojim su se stekli uslovi za početak radova potpisan je u februaru obe godine, a radove izvodi firma “Štrabag”. Izgradnja se finansira iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Kako je navedeno prilikom potpisivanja ugovora, “Koridori Srbije” će nastojati da ugovoreni radovi budu završeni u toku ove godine.

 

 

Međutim, i kod izgradnje ove deonice bilo je probijanja rokova.

 

Petlja Batajnica gotova do kraja 2019 – neispunjeno

 

Da je ispunjeno obećanje ministarke Mihajlović, koje je dala još početkom 2018. godine, ova deonica bi već skoro pola godine bila u funkciji. Međutim, njeno obećanje, da će petlja Batajnica biti “potpuno završena do kraja 2019. godine” i da će time građani Batajnice dobiti vezu sa auto-putem i starim novosadskim putem – nije ispunjeno

 

https://www.youtube.com/watch?v=K6vSCciHTKo

 

Kako je Istinomer već pisao, krajem juna 2019. godine u prostorijama mesne zajednice Batajnica je predstavljen Plan upravljanja zaštitom životne sredine i socijalnim pitanjima za izvođenje radova na završetku izgradnje petlje Batajnica, na auto-putu E-75, obilaznica Beograda. Koji mesec kasnije, predsednik opštine Zemun Dejan Matić naveo je 2020. godinu, kao godinu završetka radova. 

 

Prvo otvaranje najavljeno još 2012. godine

 

Podsetimo, o petlji “Batajnica” se govorilo skoro deceniju ranije. Da se radi “punom parom” pisalo se još 2011. godine. 

“...Veliki broj nosećih stubova glavne saobraćajne konstrukcije je već završen. Ovaj objekat je od velike važnosti, jer je njegova uloga nova regulacija tranzitnog saobraćaja koji iz pravca Novog Sada ide na jug. (...) Sve konstrukcije koje se rade na ovom sektoru se izvode u punom profilu, a generalni izvođač je konzorcijum Ratko Mitrovic - Planum. Projektant i izvođač ovog 1.5km dugog vijadukta je kompanija MBA, koja će izgraditi 42.000 m2 konstrukcije. Petlja ‘Batajnica’ će se prostirati na 100ha, a vrednost ove investicije se procenjuje na 36 miliona evra.”

Tadašnji predsednik Boris Tadić i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas obišli su krajem 2011. radove na delu obilaznice oko Beograda, na petlji “Batajnica”.

 

Prvo otvaranje petlje najavljeno je još 2012. godine. 

Početkom 2012, tadašnji ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić izjavio je da će dve deonice obilaznice oko Beograda – jedna od Batajnice do Dobanovaca i druga od Orlovače ka Bubanj Potoku, biti završene do 1. maja.

 

Problemi, problemi…

 

Međutim, početkom 2014, “Večernje novosti” su pisale da će petlja na obilaznici oko Beograda biti gotova do kraja te godine.

Rokovi na realizaciji projekta su više puta probijani zbog problema sa vlasnicima na više građevinskih parcela tokom procesa eksproprijacije, pisao je iste godine “Beobuild”. 

“U martu ove godine ponovo su pokrenuti radovi na glavnom vijaduktu petlje Batajnica, i sada se ovaj veliki objekat nalazi u završnoj fazi gradnje. Tokom leta završeno je rušenje starog i izgradnja novog vijadukta, pa bi novi pravac mogao biti pušten u saobraćaj već prve nedelje novembra”, navodi se i dodaje da je vrednost radova procenjena na skoro 40 miliona evra.”

 

Petlja završena 2015?

 

Još 2015. godine objavljeno je da je ova petlja otvorena.

Novosti, 11. 7. 2015. godine
“Petlja ‘Batajnica’, najveća na obilaznici oko Beograda, završena je u ugovorenom roku. Za to su se pobrinuli radnici domaćih firmi, ‘Planuma’ i ‘Ratka Mitrovića niskogradnje’. Na ovom kapitalnom objektu juče su u saobraćaj puštena i dva poslednja isključenja za Zemun, iz pravca Novog Sada i Dobanovaca. Time je petlja ‘Batajnica’ kompletno u funkciji, jer su ostvarene sve planirane veze sa novosadskim i zagrebačkim auto-putem.”

Međutim, 2016. se piše kako ona nikada u celosti nije završena, i da naselje Batajnica još uvek nema vezu sa istoimenom petljom.

“Situacija na izgradnji Obilaznice oko Beograda i dalje se ne popravlja, radovi kasne na svim pozicijama a rokovi gradnje su davno izgubili smisao”, prenela je “Nova ekonomija” pisanje portala “Beobuild”.

A kada je konačno, u februaru ove godine, potpisan ugovor kojim su se stekli uslovi za rad, tom prilikom je predsednik opštine Zemun Dejan Matić rekao da smo dočekali “posle mnogo meseci početak realizacije kapitalnog projekta u Batajnici”.

“Sve ono što je neko ispustio, a to je da zanemari infrastrukturni položaj Zemuna i stavi ga u drugi plan, uključujući tu i petlju u naselju Batajnica, velikim trudom danas realizujemo. Izgradnjom ove petlje dobijaju i mnogobrojni investitori koji se nalaze u neposrednoj industrijskoj zoni duž starog i novog novosadskog auto-puta”, rekao je on.

Naslovna fotografija: FoNet/Beoinfo/Predsedništvo Srbije