Kina i Rusija u medijskom plusu
U izveštavanju o globalnim silama tokom prošle godine, najuticajniji mediji u Srbiji su u pozitivnom tonalitetu češće predstavljali Rusiju i Kinu nego EU i SAD – pokazuju rezultati monitoringa medija koji je sprovodila Crta.
O sva četiri pomenuta subjekta međunarodne politike najčešće je izveštavano neutralno, ali je ipak uočljiva veća naklonjenost medija ka istočnim partnerima – u trećini medijskih objava Rusija je prikazana u afirmativnom svetlu, a u devet odsto s prizvukom negativne kritike. Što se tiče Kine, četvrtina svih analiziranih medijskih objava je pozitivna, a 15 odsto je negativnih.
Za EU je zabeleženo osam odsto objava u pozitivnom i 14 odsto u negativnom tonalitetu, a SAD su skoro duplo češće tretirane negativno nego pozitivno – 21 u odnosu na 12 odsto.
Najviše pozitivnog publiciteta Rusija duguje poseti Sergeja Lavrova, šefa ruske diplomatije, Srbiji u decembru 2020. a Kina pomoći koju je našem zdravstvenom sistemu pružala tokom vanrednog stanja.
Analiza koji je Crta uradila obuhvata oko 36 hiljada medijskih objava o stranim subjektima, zabeleženih u vestima i jutranjim programima televizija sa nacionalnom pokrivenošću (RTS, Pink, Prva, Happy), na portalima (blic.rs, b92.net, kurir.rs, telegraf.rs i novosti.rs) i u dnevnim novinama (Blic, Kurir, Večernje novosti i Informer).
Naslovna ilustracija: Canva