Trening o naučnom novinarstvu: Kako izbeći pseudonauku i lažne vesti?
Istinomer, prvi fektčeking portal u regionu u saradnji sa organizacijom Transitions online iz Češke, koja je specijalizovana za obuku novinara, organizuje dvodnevni online trening o naučnom novinarstvu posvećen razumevanju osnova ove vrste novinarstva i toka naučnog procesa, analiziranju naučnih radova i smernicama za izveštavanje o nauci.
Trening će biti održan 29. i 30. septembra na Zoom platformi, a detaljna agenda dostupna je na linku.
Jedna od tema treninga biće i izveštavanje o kontroverznim naučnim temama, te pronalaženje balansa između atraktivnosti i senzacionalizma. Predavanja će se kroz primere iz profesionalnog iskustva baviti svim ovim procesima i ponuditi konkretne savete za praksu sa naglaskom na to kako izbeći senzacionalizam, a ujedno prezentovati temu na atraktivan način koji će privući široku publiku.
Radionica planirana za drugi dan treninga pružiće priliku za detaljnije razumevanje kako i gde pronaći dobre teme oslanjajući se na priče domaćih naučnih dostignuća, te kako ih prezentovati urednicima. Takođe, biće predstavljene metode odabira i provere izvora naučnih informacija.
Učesnici će imati priliku da diskutuju sa iskusnim urednicima i novinarima o svojim idejama, a to će onda moći primeniti tokom grupne vežbe u kojoj će raditi na pronalaženju i predlaganju naučnih tema.
Predavači:
- Mićo Tatalović, naučni novinar i urednik vesti na portalu Research Professional News, magistar biologije i naučne komunikacije
- Tanja Rudež, naučna novinarka Jutarnjeg lista, autorka nagrađivanih tekstova i knjiga, diplomirana fizičarka
- Nenad Jarić Dauenhauer, naučni novinar i urednik na portalu Index.hr, diplomirani fizičar
Učešće na treningu je besplatno. Zainteresovani novinari mogu se prijaviti putem formulara do kraja dana 27. septembra 2021. godine. Ohrabrujemo studente novinarstva da se takođe prijave za ovaj trening.
Sva pitanja koja imate možete poslati Jovani Prešić, koordinatorki projekta na [email protected].
Naslovna fotografija: Canva