Umesto do kraja 2015, radovi počinju 2017. godine

Radovi na pruzi Beograd-Budimpešta počinju do kraja 2015 – više puta su obećavali premijer Vučić i ministarka Mihajlović. Međutim, prvi ugovor o rekonstrukciji potpisan je tek danas, a novi rok za početak radova sada je 2017. godina.
Predstavnici „Infrastrukture železnice Srbije“ i ruske kompanije “RŽD International” potpisali su danas ugovor o korišćenju ruskog kredita za rekonstrukciju pruge od Stare Pazove do Novog Sada.    
 
*
Ilustracija: Istinomer/Jelena Šušnjar
Za deonicu dugu oko 40 kilometara biće utrošeno 338 miliona dolara, saopšteno je iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Najavljeno je i da će radovi početi u prvom kvartalu 2017. godine, iako je prethodno u više navrata obećavano da rekonstrukcija pruge Beograd-Budimpešta, gde se i nalazi pomenuta deonica, započinje do kraja 2015.

Ministarka Mihajlović je još 2014. godine obećavala da modernizacija počinje na jesen 2015. Potom su i ona i premijer Vučić više puta uveravali građane da će se to desiti do kraja prošle godine, o čemu je Istinomer već pisao

Međutim, krajem prošlog decembra u Novom Sadu je samo predstavljen projekat modernizacije pruge, a premijer Vučić je dao rok za završetak radova.
 
(RTS, 23. decembar 2015. godine)
“Mi to moramo da otvorimo 2018. sad sam i ja dao javno obećanje, kao što sam rekao i za auto-puteve kad mora da bude gotovo“, rekao je Vučić.
 

Sada se čini da nije realno da ni te 2018. godine vozovi ka Budimpešti idu brzinom od obećanih 200 kilometara na sat, budući da se u startu kasni sa ko zna kojim po redu rokom za početak radova, a da za dobar deo pruge još nisu obezbeđena ni sredstva.

Samo deo novca obezbeđen je iz ruskog kredita za železnice iz 2013. godine – upravo za deonicu Stara Pazova – Novi Sad, a ugovor sa ruskom kompanijom koja će raditi na rekonstrukciji potpisan je tek danas. 

Najavljivano je da će ostatak novca, za druge dve deonice – od Beograda do Stare Pazove i od Novog Sada do Subotice – biti dogovoren sa kineskim partnerima.

Na samitu u Kini u novembru 2015. godine potpisan je Okvirni sporazum o modernizaciji i rekonstrukciji te dve deonice. Očekivalo se da će komercijalni ugovor o tom poslu biti potpisan tokom posete kineskog predsednika Si Đipinga Srbiji u junu ove godine, ali se to nije dogodilo. 

I tu nije kraj, ne samo da su rokovi probijani i pomerani više puta, premijer Vučić je u vreme predizborne kampanje čak izjavio da je rekonstrukcija pruge od Stare Pazove do Novog Sada već počela. Rekao je tada u Subotici, gde se sastao sa mađarskim kolegom Viktorom Orbanom kako nama dobro ide, a da Mađari moraju da se ubrzaju.
 
*
Ilustracija: Istinomer/Jelena Šušnjar
Istinomer je tada proveravao ima li radova i kako to da su radovi u sred predizborne kampanje počeli bez ikakve pompe. Ispostavilo se da radovi, ipak, nisu počeli, verovatno i zbog toga što je ugovor tek sada potpisan. 

Istom prilikom Vučić je rekao da je Srbija u februaru isplatila prvu tranšu ruskog kredita za deo pruge od Stare Pazove do Novog Sada, da bi zatim rekao da se to odnosi na 15 odsto avansa ruskim kompanijama. 

Istinomer je opet utvrdio da u tom periodu nije bilo nikakvih isplata ruskim kompanijama za rekonstrukciju tog dela pruge, zbog čega je premijer Vučić već dobio ocenu “kratke noge”

Izgradnja brze pruge od Beograda do Budimpešte tako je postala jedan od najboljih primera neodogovornosti političara za javno izgovorenu reč, jer je pored već uobičajenog pomeranja i probijanja rokova, premijer tvrdio da su radovi počeli, i pre nego što je potpisan ugovor. Nakon toga ostaje još samo da građani jednog dana čuju izjavu – pruga je završena, samo je vi ne vidite.