Broj korisnika “Kopernikusa” se ne navodi. Tačnije, na zahtev učesnika na tržištu (“Telekoma”), ta brojka nije javno dostupna. Međutim, na osnovu podataka o “Telekomu”, može se izračunati da je ukupan broj korisnika na tržištu – 1,47 miliona. To znači da “Kopernikus” ima 39.741 korisnika.
Naravno, “Telekom” ima pravo da traži da se u rešenju zaštite neki poverljivi podaci, jer se na taj način štiti od konkurencije. Čini se, da ipak, ovoga puta to nije slučaj, jer je generalni direktor “Telekoma”, Predrag Ćulibrk javno već iznosio podatke o broju korisnika “Kopernikusa”, koji se ne pokalapaju sa podacima iz ovog rešenja.
Demantujući podatke RATEL-a, on je gostujući na RTS-u istakao kako ovaj kablovski operater ima četiri puta više korisnika nego što u RATEL-ovom izveštaju piše. Inače, prema ovom izvoru, “Kopernikus” ima 51.000 korisnika.
„Dobili smo više od 200.000 korisnika – 145.000 korisnika televizije i 60.000 korisnika interneta, a Ratel ima zastarele podatke“, tvrdio je direktor “Telekoma”.
Takođe, direktor “Telekoma” je
istakao da je kupovina Kopernikusa strateška odluka i da je cena od 195 miliona evra realna. Kako je naveo, cena od 1.000 evra po korisniku je tržišna. I isto toliko je poljski investicioni fond “Abris” početkom 2017. godine platio preuzimanje “Kopernikusa” po korisniku.
Ipak, podaci Komisije za zaštitu konkurencije, koja je dužna da prilikom svakog preuzimanja procenjuje i relevantno tržište demantuju tvrdnje direktora “Telekoma”. Čak se navodi da je reč o “neznatnom povećanju tržišnog udela” i da to neće izazvati negativne efekte na tržištu.
Ako je tačna tvrdnja direktora “Telekoma” da je realna cena na tržištu 1.000 evra po korisniku, onda “Kopernikus”, sudeći prema podacima Komisije, vredi oko 40 miliona evra. To znači da je
“Telekom” ovu transakciju platio skoro pet puta više. To je približno
proceni koju je za Istinomer uradio ekonomista Dragovan Milićević, bivši državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
Naš sagovornik je upoređivao poslovanje ovog kablovskog operatera sa 21 kompanijom u Evropi. I ono što je dobio kao rezultat nedvosmisleno pokazuje da je “Telekom“ preplatio ovaj posao. Ukupno srpsko telekomunikaciono tržište vredi 270 miliona evra i sporo raste, uočio je Milićević.
„Glavni faktori rasta i vrednovanja kompanija u ovoj oblasti su raspoloživi dohodak, kretanje standarda stanovništva i broj korisnika. Nažalost, Srbija ne beleži pozitivne trendove ni kod jedng faktora. Naime, dohodak stagnira, broj stanovnika se smanjuje frapantnom brzinom za gotovo 90.000 do 100.000 godišnje, jer se oko 50.000 do 60.000 iseli iz zemlje, a broj umrlih je u 2017. godini bio za gotovo 40.000 veći od broja rođenih. Smanjuje se i broj domaćinstava što utiče da se broj priključaka fiksne telefonije, takođe, smanjuje“, rekao je tada Milićević.
On je izračunao da “Kopernikus“ vredi 37,5 miliona evra, što znači da je “Telekom“ platio pet puta veću cenu.
“Ekonomski rezon ove transakcije ne postoji”, ubeđen je Milićević.
Da ova transakcija nije bila tržišno motivisana, pokazuje i to na šta je Kopernikus korporacija potrošila novac koji je od “Telekoma” dobila. Novcem državnog preduzeća kupljene su dve televizije: Prva i O2. Informaciju je prvo na društvenoj mreži Tviter objavio Dragan Đilas, presedavajući Saveza za Srbiju.
A onda je tokom jučerašnjeg dana, Srđan Milovanović, vlasnik korporacije Kopernikus za BIRN potvrdio da je postignut dogovor s vlasnikom ove dve televizijske stanice – “Antenom Grup” vredan 200 miliona evra. Tu informaciju kasnije je saopštenjem potvrdila i Antena Grupa.