Indijska kompanija nije objavila reklamu u kojoj se aludira na napad na Kule bliznakinje

Korisnici društvenih mreža dele montirani video snimak na kojem nije autentična reklama kompanije „Nagarjuna Cement” iz Indije.
Snimak navodne reklame za cement indijske kompanije
Izvor: Facebook/Screenshot

  • Društvenim mrežama kruži video simulacija aviona koji se zaleće i odbija o neboder, uz tvrdnje da prikazuje „indijsku reklamu za cement”.
  • Korisnici društvenih mreža sugerišu da se reklama na taj način povezuje sa terorističkim napadom na Kule bliznakinje u SAD 2011.
  • Reč je o zloupotrebi vizuelnog sadržaja — autentični snimci reklamnog materijala indijske kompanije „Nagarjuna Cement” montirani su sa video simulacijom koja se ne pojavljuje u originalnoj reklami.
  • Kompanija „Nagarjuna Cement” je demantovala da je objavila spornu reklamu.
  • Objave na mrežama ocenili smo kao netačne.

Viralni snimak sa društvenih mreža prikazuje video simulaciju aviona koji se zaleće i odbija o neboder, nakon čega se pojavljuju logo i džingl indijske kompanije „Nagarjuna Cement”, kao i ambasador ovog brenda, glumac Varun Tej.

Opisi koje prate viralne objave, komentari korisnika, ali i ispis u samom snimku „indijske reklame su nemilosrdne”, sugerišu da indijska kompanija koristi teroristički napad na Svetski trgovinski centar u SAD za svoju promociju.

Fejsbuk objava o navodnoj reklami indijske kompanije
Izvor: Facebook/Screenshot

Reč je, međutim, o zloupotrebi vizuelnog sadržaja — autentični snimci reklamnog materijala indijske kompanije „Nagarjuna Cement” montirani su sa video simulacijom koja se ne pojavljuje u originalnoj reklami.

Kompanija „Nagarjuna Cement” je demantovala da je objavila spornu reklamu.

Nakon što je video navodne indijske reklame postao viralan na društvenim mrežama, kompanija „Nagarjuna Cement” objavila je demanti 20. marta ove godine na X-u.

„Poslednjih nekoliko dana, ovaj mim kruži na društvenim mrežama. Želeli bismo da svi znaju da nemamo nikakve veze sa ovim sadržajem ni kreatorom i želimo da prijavimo nezakonitu upotrebu našeg, autorskim pravom zaštićenog brenda i žiga, kao i sadržaj našeg oglasa”, navodi se u saopštenju kompanije „Nagarjuna Cement”.

Originalna reklama iz koje je preuzeti deo iskorišćen za video manipulaciju objavljena je na Jutjub kanalu kompanije „Nagarjuna Cement” 2021. godine.

***

Istinomer je dekonstruisao brojne teorije zavere o napadu na Kule bliznakinje, među kojima su netačne tvrdnje da putnički komercijalni avioni nisu izazvali urušavanje tornjeva, da sagorevanje mlaznog goriva aviona ne može da istopi čelik, te da američki Kongres planira da glasa o nacrtu zakona koji bi kriminalizovao svako preispitivanje događaja oko 11. septembra.