Kompanija „Apple“ ne proizvodi burme za praćenje supružnika
Društvenim mrežama kruži vest da je kompanija „Apple“ plasirala na tržište povezane burme koje omogućavaju parovima da znaju sve o kretanju supružnika i mestima koje posećuju. Međutim, iako se ova vest među domaćim korisnicima Fejsbuka pojavila pre samo nekoliko dana, reč je o svojevrsnoj satiri koja je stara punih 15 godina.
Facebook stranica „Zanimljivo“ pre šest dana objavila je na svom nalogu da je kompanija „Apple“ plasirala na tržište povezane burme, pa dodala:
„I još bolja stvar, ako se jedan isključi, to drugom odmah bude prijavljeno. Pored toga ove burme imaju opcije prikazivanja broja otkucaja srca i razne druge informacije poput broja pređenih kilometara, količine znoja itd.“
Ove tvrdnje su, međutim, neosnovane.
„Viralna objava na društvenim mrežama u kojoj se navodi da Apple razvija upareni set venčanih prstena koji zna gde ste, kada ste ga skinuli i automatski upozorava vašeg partnera da ste neverni, je 15-godišnja šala kojoj se opasno verovalo“, piše Apple Insajder, veb portal koji nudi sve resurse i informacije o kompaniji “Apple”.
Pojedini korisnici dovedeni su u zabludu modelima crno-belih prstenova sa prepoznatljivim logotipom Apple-a. Međutim, ove fotografije nisu potekle od kompanije „Apple“ već je reč o konceptualnoj umetnosti dizajnerke Emily Soto, digitalno nastao još 2007. godine da bi tek 2016. godine ovo postala satirična objava.
Naime, “Apple” na svom zvaničnom sajtu nema podatke o proizvodnji i prodaji prstena. Nismo uspeli da pronađemo nijedan verodostojan medijski izveštaj, saopštenje, niti potvrdu od kompanije da se dotični prsten razvija ili nalazi u prodaji.
Prema navodima istog medija, čini se da ovakva tvrdnja proizilazi iz članka iz 2016. koji je objavio sada već nefunkcionalni satirični veb portal, čija je stranica arhivirana. Ovaj portal, kroz satiričan pristup, hvali “sposobnost prstena” jer može da „preporuči nemoralna dela jednog vlasnika prstena drugom vlasniku prstena, čime se sprečavaju brakovi koji će sigurno propasti“.
Na dnu ove veb stranice jasno je naglašeno da se radi o satiričnom sadržaju, i piše: „Sadržaj ove veb stranice je delo fikcije.“
Naslovna fotografija: Twitter / @SaycheeseDGTL