Ne, Samsung ne povlači sponzorstvo sa OI
Uprkos viralnim objavama sa društvenih meža, kompanija Samsung nije otkazala sponzorstvo proteklim Olimpijskim igrama nakon kontroverzne ceremonije otvaranja u Parizu. Kao globalni partner OI od 1998. godine, Samsung ostaje prisutan u promotivnim aktivnostima na OI i u glavnom gradu Francuske. Tvrdnja o povlačenju „milijarde dolara sponzorstva“ potekla je sa satiričnog sajta.
- Tvrdnja o povlačenju Samsunga sa Olimpijskih igara u Parizu nakon ceremonije otvaranja proširila se i u ovom delu Evrope.
- Izvor ove „vesti”, međutim, jeste satirični portal SpaceXMania.
- Kompanija Samsung je demantovala za AFP teze o povlačenju milijarde dolara vrednog sponzorstva sa OI, „kako su očito i dalje partner Pariza 2024.“
- Sporne objave ocenjujemo kao neistinite.
Pojedini korisnici društvenih mreža iznose tvrdnju da, zbog takozvane „woke agende“, Samsung više nije sponzor Olimpijskih igara u Parizu.
„Samsung se povlači iz olimpijske reklamne kampanje. Bravo za Samsung!“, stoji u opisu jedne od objava koje se dele uz fotografiju sa ceremonije otvaranja na kojoj su učestvovali i dreg performeri.
Na fotografiji stoji i natpis na engleskom jeziku „Samsung obustavlja milijardu dolara vrednu reklamnu kampanju sa Olimpijskih igara; ‘Postali su woke’.“
Pretraga ovih ključnih reči iz opisa dovodi nas, pak, do izvora sporne teze — satiričnog portala Space X Mania.
Osim što je na samoj stranici jasno istaknuto da je u pitanju satirični sadržaj, osnivači portala Space X Mania kao svoju misiju navode — „izveštavanje o najnovijim lažnim vestima, drska analiza i dobra doza satire, upakovana u mešavinu koja se vrti oko Elona Maska i svega što je trenutno viralno ili popularno“.
Kako se navodi u sekciji „O nama“, osnivač ovog satiričnog sajta je kompanija Funky Production LLC, dok su svi Space X Mania novinari i urednici bazirani u Njujorku.
Osim toga, prisustvo kompanije Samsung na proteklim OI, dodatno opovrgava tezu o povlačenju milijarde dolara sponzorstva sa Igara. Pored vidljivih oznaka logotipa u salama i reklamnim panoima, Samsung je sponzor kampanje „pobednički selfi“ u okviru koje su osvajači medalja na OI samostalno pravili zajedničku fotografiju na pobedničkom postolju sa Samsung Z Flip 6 telefonom.
Selfije sa pobedničkog postolja, Samsung je redovno objavljivao na svojim društvenim mrežama.
These Victory Smiles captured on the #GalaxyZFlip6 Olympic Edition speak volumes 🥰 #Paris2024 #Samsung #OfficialPartner https://t.co/zyAUCpaCjc
— Samsung Mobile (@SamsungMobile) August 8, 2024
Kompanija Samsung je, dodatno, 7. avgusta pokrenula akciju za posetioce i gledaoce Olimpijskih igara, Pin Masters Izazov — aludirajući na decenijsku tradiciju razmene znački i obeležja između Olimpijaca koja je započela baš u Parizu, 1924. Godine.
U saopštenju kompanije se tim povodom navodi: „Gledaoci su pozvani da učestvuju u nekoliko izazova pokretanih Galaxy AI-om na pop-up „Olympic rendezvous @ Samsung“ događajima na različitim lokacijama u Parizu. kako bi imali priliku da prikupe 16 specijalno kreiranih znački (pinova) — uključujući i izuzetno retku Zlatnu značku — i postanu Samsung Olimpijski Pin Master.“
U odgovoru francuskom portalu za proveru činjenica AFP Factuel povodom navodnog povlačenja sponzorstva sa OI, Samsung je potvrdio da je u pitanju „neistina kako su očito i dalje partner Pariza 2024.“
„Učestvovali smo u ceremoniji otvaranja s našim pametnim telefonima na brodovima i ostajemo verni obavezama prema Međunarodnom olimpijskom odboru do Los Anđelesa 2028,“ dodali su za AFP Factuel iz kompanije.
Samsung je partner Olimpijskih igara duže od tri decenije, a prva saradnja lokalnog karaktera bila je tokom Olimpijskih igara u Seulu 1988.
Deset godina kasnije, na Zimskim olimpijskim igrama u Naganu 1998. godine, Samsung je postao globalni partner Olimpijskih igara u kategoriji opreme za bežičnu komunikaciju.
Kako se ističe na zvaničnom sajtu Olimpijskih igara, globalno partnerstvo Samsunga i OI će se nastaviti do 2028. godine, a kao deo sporazuma, Međunarodni Olimpijski Komitet i Samsung će dodatno razvijati svoju stratešku digitalnu saradnju kako bi uključili mlade generacije širom sveta i promovisali moć sporta i olimpijske vrednosti.
Samsung je osim toga i globalni partner Međunarodnog paraolimpijskog komiteta (IPC), čime se nastavlja saradnja započeta 2006. godine.