Aerodromi u Nišu i Kraljevu predati Francuzima
Predsednik Pokreta za preokret i jedan od lidera Saveza za Srbiju Janko Veselinović na svom “Tviter” profilu napisao je da su Francuzi kupili Aerodrom “Nikola Tesla” ispod cene, jer su “dobili i nekretnine i opremu koje nisu pripadale aerodromu”, ističući da su im sada “bez pare i dinara predati aerodromi u Nišu i Kraljevu”.
Francuzi su kupili aerodrom Nikola Tesla. Ispod cene jer su dobili i nekretnine i opremu koje nisu pripadele aerodromu. Danas im je bez pare i dinara predat i aerodrom u Nišu i Kraljevu.
— Janko Veselinovic (@j_veselinovic) October 19, 2019
Ispod tog tvita Veselinović je objavio vest agencije “Beta”u kojoj se navodi da aerodromi “Konstantin Veliki” u Nišu i “Morava” u Kraljevu od 19. oktobra, imaju jedinstvenog operatera, “čime je okončan i postupak realizacije Odluke o statusnoj promeni pripajanja niškog aerodroma privrednom društvu ‘Aerodromi Srbije’”.
Kako je navedeno, “Aerodromi Srbije” će nastaviti, uz pomoć nadležnog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dalju modernizaciju niškog aerodroma “koja se ogleda kroz završetak projekta izgradnje sistema svetlosnog obeležavanja, kao i radove na izradi projektno tehničke dokumentacije za novu terminalnu zgradu”.
Inače, direktor Javnog preduzeća „Aerodromi Srbija“ Mihajlo Zdravković u julu je izjavio da je imovina niškog aerodroma sada u vlasništvu „Aerodroma Srbija“, dok je JP Aerodrom Niš operater na aerodromu, ali da će „posle pripajanja, u Nišu postojati samo jedno privredno društvo, preduzeće Aerodromi Srbija“. „Ovo preduzeće će preuzeti zaposlene u JP Aerodrom Niš i biće operater na niškom aerodromu“, izjavio je Zdravković.
Dakle, aerodromi u Nišu i Kraljevu nisu predati Aerodromu “Nikola Tesla”, odnosno „Francuzima“, već Javno preduzeće „Aerodromi Srbije“ postaje operater aerodroma u Nišu i Kraljevu. Zato izjavu Janka Veselinovića ocenjujemo kao neistinu.
Podsetimo, francuska kompanija “Vansi Erports” preuzela je prošle godine upravljanje Aerodromom „Nikola Tesla“ na 25 godina. Na samom kraju 2018. objavljeno je da je “Vansi” uplatio jednokratnu koncesionu naknadu u iznosu od 501 milion evra shodno Ugovoru o koncesiji i da od tog trenutka postaje operater aerodroma na period od 25 godina, dok Republika Srbija ostaje vlasnik aerodroma. Saopšteno je da ukupna vrednost ove transakcije iznosi 1,46 milijardi evra. Međutim, ugovor još nije objavljen. U junu ove godine savetnica generalnog direktora aerodroma “Nikola Tesla” Aleksandra Stanisavljević izjavila je za “Tanjug” da “nije ideja” da ugovor o koncesiji ostane tajna i izrazila nadu da će ugovor u najvećem delu uskoro biti obelodanjen.
A Skupština grada Niša krajem juna 2018. godine donela je odluku da niški aerodrom bude predat državi na upravljanje. Prethodno je, u martu te godine gradsko veće Niša odlučilo da se sva imovina niškog aerodroma prepiše državi što je izazvalo višemesečne polemike i proteste građana. U septembru ove godine Nacionalna koalicija za decentralizaciju (NKD) saopštila je da zvanični dokumenti Aerodroma Niš, koji su NKD-u dostavljeni u skladu sa Zakonom o pristupu informacijama od javnog značaja, pokazuju da su gubici aerodroma nastali u najvećoj meri u četvrtom kvartalu 2018. godine, kada je centralna vlast preuzela aerodrom.
'Od ukupnog gubitka od preko 13 miliona dinara, čak 83 odsto je nastalo u periodu od oktobra do decembra 2018. godine. Republika je Aerodrom preuzela u junu 2018. kada je Skupština Grada Niša donela sramotnu odluku o poklanjanju', istakla je NKD.
Naslovna fotografija: Fonet, Fonet TV