Aleksandar Vučić nije učestvovao u predizbornoj kampanji

Ministar unutrašnjih poslova o ulozi predsednika Srbije i Srpske napredne stranke u predizbornoj kampanji (Televizija „Pink“, 5. april 2022. godine)
“Gde je kampanja? Nije hteo da uopšte razgovara na tu temu i rekao je “bavite se vi kampanjom, ja se bavim državom, mene su građani Srbije izabrali da se bavim državom” i tako se i ponašao. On se nije takmičio sa svojim protivnicima, on jednostavno nije učestvovao u kampanji, on se isključivo bavio državom Srbijom u ovom trenutku.”

Gostujući na televiziji “Pink” dva dana nakon održanih izbora ministar unutrašnjih poslova Aleksandar Vulin rekao da njegov koalicioni partner Aleksandar Vučić  “sam nije učestvovao u kampanji, nije takmičio sa svojim protivnicima, on jednostavno nije učestvovao u kampanji, on se isključivo bavio državom Srbijom u ovom trenutku”.

Praktično, Vulin je ponovio matricu koju koristi i sam Vučić – “od velikih državnih obaveza nisam stigao da se bavim kampanjom“. To je poslednji put rekao i gostujući u emisiji kod novinarke Marije Stamenić na TV Prva, a ona je potvrdno klimala glavom. 

Prosečnom gledaocu televizije u Srbiji bi se moglo učiniti da je predizborna kampanja postala relativan i rastegljiv pojam, jer je predsednik države u permanentnoj kampanji, ali da vidimo šta kažu podaci.

Za početak, šta je po definiciji predizborna kampanja?

Predizborna kampanja jeste period koji započinje objavljivanjem akta nadležnog organa javne vlasti o raspisivanju izbora u službenom glasilu, odnosno objavljivanjem liste elektora elektronske skupštine određene nacionalne manjine u službenom glasilu, a završava se otvaranjem biračkih mesta radi sprovođenja izbora, odnosno sa početkom održavanja elektronske skupštine nacionalne manjine”, piše u Pravilniku Republičke izborne komisije.

Prevedeno na nebirokratski jezik, izborna kampanja je period koji počinje zvaničnim objavljivanjem nadležnih organa o raspisivanju izbora u službenim glasilima, a završava se otvaranjem biračkih mesta. Tokom ovog perioda podnosioci proglašenih izbornih lista i kandidati sa tih lista imaju pravo da budu besplatno i jednako predstavljeni u programima medijskih servisa. 

U Srbiji je zvanično predizborna kampanja za predsednika države počela 2. marta ove godine, i trajala je sve do 3. aprila.

Da vidimo sada šta je predsednik države radio tokom ovog perioda u kome je trajala predizborna kampanja.

 

Mitinzi SNS-a

 

Pre svega, učestvovao je u mitinzima svoje Srpske napredne stranke koji jesu jedna od glavnih predizbornih aktivnosti svake partije. Skupovi SNS-a na kojima je govorio definitivno pokazuju njegovo učešće u kampanji. 

Podsetimo, prvi miting Srpske napredne stranke na čelu sa predsednikom, Aleksandrom Vučićem, održan je 7. marta u četiri mesta u Srbiji: Bojnik, Medveđa, Lebane i Leskovac. U toku nepunih mesec dana, a sve do kraja marta, SNS održala je ukupno 36 mitinga: 7. marta u Leskovcu, Bojniku, Medveđi i Lebanima, 9. marta u Kuzminu, Rumi, Pećincima i Banovcima, 10. marta u Majuru, Koceljevi i Vladimircima, 11. marta u Mladenovcu i Lazarevcu, 12. marta u Obrenovcu i Busijama,  13. marta u Kaću, Bačkoj Palanci, Kucuru, Čurugu i Titelu, 14. marta u Vranju, 20. marta u Novom Pazaru i Raškoj, 21. marta u Kikindi, Opovu i Padinskoj Skeli, 22. marta u Jakovu, Železniku i Kaluđerici, 26. marta u Užicu i Kragujevcu, 27. marta u Požarevcu i Boru, 29. marta u Subotici, 30. marta u Nišu i Paraćinu, i kao završni događaj 31. marta održan je veliki predizborni miting u Beogradu, na Voždovcu

 

“Medijski post” Aleksandra Vučića

 

Zatim, Aleksandar Vučić je koristio je priliku da se pojavi u 15 televizijskih termina, pa čak i u emisijama zabavnog tipa poput Amidži šoua, da ima spotove, a u poslednjim satima kampanje mu je organizovana velika emisija na televiziji Pink, kada je čak i simulirao izlazak iz frižidera.

Na javnom servisu je gostovao svega tri dana pre kampanje u emisji “Oko” 31. marta. Ako odemo malo unazad, Vučić je gostovao na televiziji Kurir u emisiji “Usijanje” 5. marta, pa 8. marta na B92 u emisiji “Fokus”, četiri dana kasnije bio je sagovornik u specijalnoj emisiji “Intervju” na televiziji Pink da bi potom bio gost iste te emisije samo pet dana kasnije – 17. marta. Sutradan, 18. marta gostovao je na televiziji Prva u emisiji “Prva tema”. Iskoristio je i jutranji termin ove televizije kada 23. marta bio gost u emisiji “Novo jutro”

Istog dana, predsednik Srbije gostovao je i na RTV-u u emisiji “Signali”. Dva dana kasnije, 25. marta, u emisiji “Direktno sa Minjom Miletić”, Aleksandar Vučić gostovao je kao predsednički kandidat na, tada, predstojećim izborima i govorio o izbornoj kampanji. Istog dana, gostovao je i u specijalnoj emisiji posvećenoj predstavljanju predsedničkih kandidata na izborima na RTS 2. 

I opet dva dana kasnije, 27. marta, u emisiji “Jutro” na TV Prva, Vučić je govorio o problemima na Kosovu i Metohiji, o problemima i sankcijama Rusiji. Već 28. marta bio je gost na televiziji Happy u emisiji “Ćirilica”.  29. marta gostovao je u talk show emisiji “Ami G show”. 

Tokom poslednjeg dana kampanje, Aleksandar Vučić gostovao je u čak tri emisije: na RTS 1 u emisiji “OKO”, u online emisiji “Ozbiljno sa Đukom” i u plaćenom terminu rezervisanom za kandidate i kandidatkinje liste Srpske napredne stranke na televiziji Pink, u emisiji “Aleksandar Vučić – dela govore”.

Kada se sve sabere, Aleksandar Vučić je u periodu od 5. marta 2022. godine pa sve do 31. marta 2022. iskoristio medijski prostor za predstavljanje svoje kampanje u preko 928 minuta programa.

Dakle, sve nabrojano nedvosmisleno pokazuje da je Aleksandar Vučić i te kako bio aktivan u kampanji, čak i ako se zanemari onoliki broj njegovih pojavljivanja kao predsednika države – prisustvovao je predizbornim mitinzima svoje stranke, snimao promotivne spotove i pojavljivao se u televizijskim terminima predviđenim za kandidate, što su sve ubraja u predizborne aktivnosti, odnosno kampanju. Stoga, Aleksandar Vulin za izjavu da “Aleksandar Vučić nije učestvovao u predizbornoj kampanji” dobija ocenu – “kratke noge”

Naslovna fotografija: Fonet