Auto-put do Požege završavamo do kraja 2023.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture o završetku deonice auto-puta „Miloš Veliki“. (Večernje novosti, 18. 12. 2022. godine)
„Ono što je realno i što smo utvrdili sa izvođačima je kraj sledeće (2023) godine. Izvođač nam je obećao i to je realno. Tu se rade dva tunela, petlja ‘Lučani’, tunel ‘Laz’ je 80 odsto završen. U toku je tender za opremanje. Drugi je tunel ‘Munjino brdo’ i njega očekujemo u avgustu.“

Na samom početku mandata, u decembru 2022, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić uveravao je javnost da će do kraja naredne 2023. biti konačno završena deonica auto-puta „Miloš Veliki“ do Požege. 

TV Pink, 4. 12. 2022. godine

“Kad pričamo o delu do Požege, nastavka ‘Miloša Velikog', tu imamo dva tunela, jedan je tunel 'Laz', drugi je 'Munjino brdo'. Tunel 'Laz' će biti probijen, jedna cev već u januaru, druga u februaru, 'Munjino brdo' u julu i avgustu i mi očekujemo da do kraja naredne godine… Ne očekujemo, nego takav je dogovor napravljen sa izvođačima, do kraja naredne godine mi imamo završenu tu deonicu puta do Požege.”

Njegov prethodnik u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momirović, početkom 2022. isticao je da bi deonica od nešto više od 19 kilometara od Pakovraća do Požege „prema ugovoru“ trebalo da bude završena na leto 2023, a da je „u skladu sa dinamikom koju smo mi postavili, sa standardima koje smo mi postavili, sa našim ambicijama“, uveren da će sve biti završeno „značajno pre tog roka“.

Povezan sadržaj

Međutim, u maju 2019, na svečanom početku radova na deonici Preljina – Požega, dužine 30,9 kilometara, napomenuto je da će ona biti u funkciji za dve i po godine – do kraja 2021. Posle brojnih pomerenja rokova, krajem januara 2022, u saobraćaj je puštena svega trećina deonice od Preljine do Pakovraća, dužine 11,5 kilometara.

Ministar Vesić je krajem 2022. i u intervjuu „Večernjim novostima“ tvrdio da će auto-put „Miloš Veliki“ biti spojen sa Požegom do kraja 2023. godine. 

Večernje novosti, 18. 12. 2022. godine

'Deonica Preljina-Požega najavljena je za kraj ove godine. Kada će njome krenuti automobili?

- Ono što je realno i što smo utvrdili sa izvođačima je kraj sledeće godine. Izvođač nam je obećao i to je realno. Tu se rade dva tunela, petlja 'Lučani', tunel 'Laz' je 80 odsto završen. U toku je tender za opremanje. Drugi je tunel 'Munjino brdo' i njega očekujemo u avgustu. Daće investitori i donaciju da se sredi rodna kuća Miloša Velikog, koja je u blizini Požege. Kada završimo do Požege, odatle idu dva auto-puta, ka Kotromanu i Boljarima. Za pravac Kotroman očekujemo projekat do kraja godine, sledi ugovaranje. Vrlo je zahtevan put, jer je trećina u tunelima, trećina u vijaduktima. Drugi put je prema Boljarima i povezaće Srbiju i Crnu Goru'.'

U februaru 2023. ministar je napominjao da će u tunelu „Laz“ leva cev biti probijena do 10. marta, desna oko 25. aprila, dodajući da je drugi tunel „veoma zahtevan“, ali da očekuje da ipak sve bude završeno u roku – do kraja godine

mgsi.gov.rs, 16. 2. 2023. godine

'Vesić je istakao da je izgradnja deonice Pakovraće - Požega jedna od najznačajnijih u Srbiji, jer se završetkom auto-puta do Požege otvara mogućnost da se nastavi sa izgradnjom dva auto-puta - ka Kotromanu i Republici Srpskoj, i ka Dugoj Poljani, odnosno Crnoj Gori. Time će se završiti izgradnja auto-puteva u ovom delu Srbije, koji će biti u potpunosti saobraćajno povezan, naglasio je Vesić. Ministar je istakao da je u tunelu Laz, koji će biti dug 2,8 kilometara, ostalo da se probije svega 100 metara, na prvoj cevi. 'Očekujemo da leva cev bude probijena do 10. marta, a druga oko 25. aprila', rekao je Vesić nakon razgovora sa radnicima u samom tunelu. Ministar je ukazao da je drugi tunel na trasi, 'Munjino brdo', veoma zahtevan, da kineski partneri naporno rade i na njegovoj izgradnji. 'Očekujemo da završe probijanje do kraja godine, kako bi pokušali da ispune ono što smo se dogovorili, da se do kraja godine završi ova deonica auto-puta', rekao je Vesić.'

Povezan sadržaj
Siniša Dedeić 28. 6. 2024.
Siniša Dedeić 29. 1. 2024.

Prva cev u tunelu „Laz“ probijena je 10. marta, a druga polovinom aprila 2023. 

B92, 14. 4. 2023. godine

'Posle 36 meseci mukotrpnog rada i prevazilaženja prepreka nastalih usled veoma komplikovanih geoloških uslova, konačno je probijena i leva cev tunela 'Laz'. Ovaj tunel na deonici auto-puta 'Miloš Veliki' dug je 2.843 metra i trenutno je najduži u Srbiji, a u građevinskom smislu i najzahtevniji. Iako je proboj leve cevi bio planiran za kraj aprila, ovaj veličanstveni trenutak dogodio se 15 dana ranije i to je bila kruna teških građevinskih radova koji su zbog specifičnog terena trajali pune tri godine, ali je u poslednjih stotinak metara ćudljiva planina Jelica izgleda ipak popustila u nadmetanju sa neimarima. (...) Međutim, sam proboj tunelske cevi ne znači da su svi izazovi okončani, u levoj cevi u toku su završni građevinski radovi, a onda se ulazi u fazu elektromašinskih koji su veoma složeni.'

A u oktobru 2023. ministar Vesić rok za završetak deonice Pakovraće – Požega pomera za skoro godinu dana – do septembra 2024.  

TV Prva, 4. 10. 2023. godine

“Završićemo, ako bude sve kako treba, do februara meseca ćemo pustiti petlju Lučani, u međuvremenu smo završili tunel ‘Laz’, završićemo do septembra meseca i tunel ‘Munjino brdo’ i pustiti do Požege. Posle od Požege kreću dva auto-puta, jedan prema Kotromanu, drugi dole prema Crnoj Gori. To je, inače, sve vizija predsednika Vučića da se Srbija saobraćajno poveže i da ljudi iz svih krajeva Srbije mogu brzo da dođu u druge delove Srbije.”

Krajem narednog meseca, u kampanji za parlamentarne izbore, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, kao nosilac izborne liste, najavio je u Užicu da će radovi na auto-putu do Požege biti završeni „za šest ili sedam meseci“, dakle na proleće 2024.  

Youtube/SNS, 29. 11. 2023. godine

'I nama će auto-put do Požege, ovaj najteži deo auto-puta, zbog tunela 'Munjino brdo' i 'Laz', koji će biti drugi i treći po veličini iza fruškogorskog tunela, dakle oko tri kilometra i preko tri kilometra dužine, teški tuneli. Kada to budemo završili, a završićemo za šest ili sedam meseci, onda će Užičanima biti mnogo lakše.'

Na početku ove godine, na predstavljanju plana „Srbija 2027 – skok u budućnost“ predsednik Srbije kazao je da će deonica Pakovraće – Požega biti završena do 1. oktobra.

RTS, 20. 1. 2024. godine

'Sledeći je onaj što je važan za nas, Pakovraće – Požega, ostalo nam je još dvadesetak kilometara, 19,5 kilometara, sa najtežim tunelom sa kojima se suočavamo do sad, ‘Munjino brdo’. Sve to biće završeno do 1. oktobra ove godine. Dakle, da ljudi znaju, ljudi koji idu na Zlatibor, koji idu u Užice, koji idu u Novu Varoš, Priboj, Prijepolje, koji idu ka Višegradu, ka Hercegovini, ka bilo kojem mestu, da znaju da ćemo značajno da skratimo, jer ovo je najuuži deo, najteži deo, najteži put i rekao bih, najveće gužve i najviše problema imamo na toj deonici. Završićemo ove godine, do kraja septembra, početka oktobra.'

I ministar Vesić je u martu, tokom obilaska radova u tunelu ‘Munjino brdo’, naglasio da će deonica Pakovraće – Požega biti završena „onako kako je predsednik i rekao“ – do oktobra.  

TV Pink, 1. 3. 2024. godine

“Kao što sami znate, plan je da do oktobra meseca bude puštena čitava deonica, što znači da će auto-put ‘Miloš Veliki’ suštinski stići do Požege. (…) Iza nas je tunel ‘Munjino brdo’, tunel koji je najteže bilo iskopati u Srbiji, tako je na kraju ispalo, i trenutno je stanje kod samog iskopa dobro, mi kopamo oko pet metara dnevno, bilo je u nekom trenutku trenutaka kada je moglo da se kopa svega 0,8 metara dnevno. Dužina ovog tunela je negde oko 2,7 kilometara, dužina leve tunelske trake je 2.755 metara, desne 2.740 metara. (…) U levoj tunelskoj traci je ostalo da se iskopa još oko 545 metara, u desnoj tunelskoj traci 525 metara. Mi ćemo sada povećati, ići ćemo na osam i deset metara dnevno. (…) I na taj način ćemo, pošto s četiri mesta napadamo tunel, uspeti da završimo onako kako je predsednik i rekao, tunel i čitavu ovu deonicu, do oktobra.”

Dva meseca kasnije, naglašavajući da još nisu završeni radovi na tunelu, ministar je istakao kako je siguran da će do kraja oktobra deonica biti puštena u saobraćaj. 

Euronews, 28. 5. 2024. godine

“Biće završena do oktobra meseca, odnosno pustićemo u saobraćaj do kraja oktobra, Pakovraće - Požega, to je 19,5 kilometara. (…) Nisu završeni radovi na tunelu, ali ja sam siguran da ćemo mi pustiti saobraćaj u oktobru, kako je obećano. Tako da ćemo imati saobraćaj auto-putem do Požege.”

Međutim, u julu novo pomeranje roka. Ministar izjavljuje da će „kompletna deonica do Požege“ biti završena do kraja godine, ali uz napomenu da će do tada moći da se u saobraćaj pusti deo do Lučana, a da očekuje da će do maja 2025. biti otvoren i tunel „Munjino brdo“ i auto-put stići do Požege.

TV Pink, 18. 7. 2024. godine

“Kada je u pitanju Pakovraće - Požega, mi ćemo završiti kompletnu deonicu do Požege do kraja godine, znači moći ćemo do Lučana da pustimo saobraćaj, tunel ‘Laz’ će biti potpuno opremljen i završen. Tunel ‘Munjino brdo’ će biti konačno iskopan, ali opremanje će trajati nešto duže s obzirom na probleme koje imamo na ‘Munjinom brdu’. I ja očekujem da do maja meseca sledeće godine pustimo i tunel ‘Munjino brdo’ i na taj način će čitava ta deonica biti završena. Koja je vrlo, kako da kažem, zahtevna.”

S obzirom na to da deonica auto-puta „Miloš Veliki“ do Požege, prema poslednjim informacijama, neće biti završena ni tokom 2024. godine, a da je u decembru 2022. tvrdio da će ona biti otvorena za saobraćaj do kraja 2023, obećanje ministra Gorana Vesića ocenjujemo kao neispunjeno

Foto: Instagram/@vesicg