Biće tunel ispod Kragujevca
Najduži tunel u Srbiji, dug jedan i po kilometar, trebalo je da bude sagrađen ispod Kragujevca kao deo južne obilaznice. Njegova gradnja počela je pre 15 godina, ali je ubrzo i obustavljena zbog besparice. Budući da je ugovorom sa „Fijatom” predviđena izgradnja obilaznice, kako bi se njome u fabriku dopremali delovi za proizvodnju automobila, ona predstavlja jednu od obaveza koju Vlada Srbije i grad Kragujevac treba da ispune.
Tako je krajem 2008. godine zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković najavio da bi radovi trebalo da počnu sledeće godine, a da je predviđeno da tunel bude otvoren do polovine 2010. godine.
„Tunel će biti dugačak 1,5 kilometara i prolaziće ispod naselja Bresnica i Pivara. Ulaz će se nalaziti na južnoj strani kada se ispred grada sa južne strane dolazi iz Beograda, a izlaz kod naselja Beloševac, direktno na kapiju ‘Zastave pirotehnika’. Pre tunela će se napraviti 750 metara kolovoza i kroz cevi će biti preusmerena Brasnička reka u dužini od 330 metara. Sam tunel će koštati oko 10 miliona evra, a njegova gradnja, iako se u prvi mah od njega odustalo, biće nastavljena pre svega zbog ugovora sa ‘Fijatom’.“
Blic, 30. 12. 2008. godine
Već sledeće godine, izgradnja tunela je odložena za proleće 2010.
„Gradnja tunela ispod Kragujevca, koji će prema projektu biti najduži i najsavremeniji u Srbiji, treba da počne na proleće naredne godine. Ova investicija, u koju će država uložiti više od 15 miliona evra, spada u deo obaveza koje je Srbija preuzela prema italijanskoj kompaniji ‘Fijat’. Tunel, dug kilometar i po, koji je najbitniji deo južne zaobilaznice oko grada, mora da bude završen do kraja 2011. godine kako bi se strateški partner srpske automobilske industrije imao sve potrebne uslove da u centru Šumadije započne proizvodnju vozila po najsavremenijoj tehnologiji.“
Blic, 15. 8. 2009. godine
Prema tadašnjim izjavama člana Gradskog veća za investicije Nebojše Vasiljevića, „planovi za gradnju tunela su odavno napravljeni, trenutno su na reviziji u Institutu za puteve u Beogradu i do kraja septembra će se detaljno znati kako će radovi da se izvedu“.
„Projekat je već u rukama kineske državne kompanije ‘Mostovi i putevi’, koja je gradila most u šangajskoj luci dug 36 kilometara. Predstavnici Vlade Srbije će tokom oktobra otputovati u Kinu, gde treba da se detaljno dogovore o poslu u Srbiji. Posebna povoljnost je u tome što je interesovanje za ceo projekat dala i kineska državna ‘Eksportna banka’, koja je već najavila izuzetno povoljne uslove kreditiranja celog poduhvata.“
član Gradskog veća za investicije Nebojša Vasiljević, Blic, 15. 8. 2009. godine
Iako smo na pragu 2012, od Kineza i tunela nema ni traga ni glasa. Zbog toga ovo obećanje zamenika gradonačelnika Kragujevca ocenjujemo kao „neispunjeno“.