Brze pruge – ni na papiru
Ministar za infrastrukturu najavio je za 2009. godinu završetak projektne dokumentacije za železnički Koridor 10.
„Za najvažniji pružni pravac potrebno je 4,6 milijardi, a u naredne četiri godine završiće se radovi vredni 1,1 milijardu evra.“
Večernje novosti, 26. 12. 2008. godine
Samo deset dana ranije predstavnici Vlade Srbije, među kojima i ministar Mrkonjić potpisali su u Berlinu sa Nemačkim železnicama (DB) Memorandum o razumevanju na osnovu koga će, kako je rečeno, „tokom naredne godine biti izrađena studija izvodljivosti za modernizaciju železničke mreže u Srbiji“.
Ni do kraja naredne godine, dokumentacija nije bila završena.
„Ništa manje značajan nije ni železnički Koridor 10, za koji, međutim, nemamo kompletnu dokumentatiju i nema još uvek uslova da konkurišemo kod Svetske banke. S druge strane, od Evropske banke smo već dobili tri kredita da uradimo 30 kilometara oko Inđije, deset kilometara oko Ćuprije i da završimo, najzad, rekonstruktiju i modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada. To planiramo da uradimo u narednih godinu dana, a u naredne tri planirano je da se krene u one projekte koje možemo završiti za oko 1,1 milijardu evra.“
Ekonomist, 23. 10. 2009. godine
Početkom ove godine, ministar Mrkonjić je dao novi rok za izradu projektne dokumentacije.
„Do kraja 2010. trebalo bi da budu završeni i projekti za rekonstrukciju železničkog Koridora 10, nakon čega će i milijarda evra planirana za taj posao postati dostupna.“
Danas, 24. 1. 2010. godine
Zbog toga, izjavu ministra Milutina Mrkonjića ocenjujemo kao neispunjeno obećanje, a Istinomer će nastaviti da prati da li će i novi rokovi biti ispoštovani.