Država ne bi iz medija
Nacrt medijske strategije, koji je završen početkom juna, jasno ističe da će se država povući iz medija u kojima je imala vlasničkog udela.
Konkretno, to podrazumeva prodaju državnih udela u sredstvima javnog informisanja, privatizaciju novinske agencije Tanjug i privatizaciju lokalnih i regionalnih medija.
Kako se rok za usvajanje konačne verzije medijske strategije približava, a to je septembar, tako se sve češće čuju sumnje medijskih profesionalaca da država, ipak, ne želi da se odrekne svog udela. Novinarska udruženja su čak spekulisala da Vlada planira da usvoji potpuno izmenjenu verziju strategije.
„Vukašin Obradović, predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije, tvrdi da ima pouzdane informacije da vlada namerava da usvoji potpuno nov tekst strategije, a da medijska udruženja neće imati nikakav uvid u taj tekst, budući da je javna rasprava završena 15. jula. Obradović objašnjava da se ne zalažu za to da njihov predlog medijske strategije ostane nepromenjen, već da dobiju na uvid tekst strategije koji će se naći pred vladom u septembru i da im se pruži prilika da iznesu svoje stavove o njemu…Jedan od članova radne grupe, koja je radila nacrt, Zoran Sekulić, direktor i glavni i odgovorni urednik novinske agencije Fonet, smatra da su opravdana strahovanja da će Medijska strategija biti suštinski izmenjena.
– Stičem utisak da nema još dovoljno političke volje da se država odrekne medija, niti političkog uticaja nad njima, a izgleda da ni neki od medija zapravo i ne žele da izađu ispod ‘državnog kišobrana’, odreknu se novca poreskih obveznika i izlože se fer tržišnoj utakmici sa ravnopravnim startnim pozicijama – kaže Sekulić.„
Politika, 2. 8. 2011.
Na sve te pretpostavke ministar je odgovorio jasno da volje da se država povuče iz medija – nema.
Dakle, istinito, ali u isto vreme i potpuno nedosledno onome što je najavljeno.