Fruškogorski koridor završavamo do 15. marta 2024.

Predsednik Srbije o Fruškogorskom koridoru. (TV Pink, 6. 10. 2020. godine)
„I mi kada razgovaramo, ja cepidlačim i uvek tražim da naši kineski prijatelji brže završe, te ću vam reći da će Fruškogorski koridor biti otvoren za saobraćaj, sa izgrađenim mostom preko Kovilja, sa ovim tunelom Iriški venac, do 15. marta 2024. godine.“

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je u oktobru 2020, nakon što je sa kineskom kompanijom CRBC potpisan komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma, da će ceo Fruškogorski koridor biti završen do 15. marta 2024. godine.

TV Pink, 6. 10. 2020. godine

“Kada će to sve biti završeno... Potpisani su ugovori, ali mi smo sa našim kineskim prijateljima uvek imamo nešto gde se… Oni poštuju to što kao predsednik Srbije kažem i ja sam im veoma zahvalan. Zahvalan sam predsedniku Siju što je takvu klimu, poverenja i poštovanja stvorio između nas. I mi kada razgovaramo, ja cepidlačim i uvek tražim da naši kineski prijatelji brže završe, te ću vam reći da će Fruškogorski koridor biti otvoren za saobraćaj, sa izgrađenim mostom preko Kovilja, sa ovim tunelom 'Iriški venac', do 15. marta 2024. godine. To su zaista rekordni rokovi, posebno kada imate ovako tešku deonicu, sa ovako dugim tunelima, koje možete da napadnete samo sa dve strane. Ne možete sa četiri ili više strana.”

Napomenuto je da će se saobraćajnica Novi Sad – Ruma, ukupne dužine 47,7 kilometara, spojiti sa auto-putem Ruma-Šabac, kao i brzom saobraćajnicom Šabac – Loznica i da će na njenoj trasi biti izgrađen most na Dunavu kod Kovilja od 1,8 kilometara i „najduži tunel u Srbiji“– „Iriški venac“, od čak 3,5 kilometara. Izgradnja je podeljena u četiri faze.

Koridorisrbije.rs

Deonica 1: Petlja „Autoput E-75“– Paragovo sa planiranom trasom državnog puta 2A reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75

Deonica 2: Paragovo – početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik

Deonica 3: Petlja „Kać“ – Petrovaradin („Autoput E-75“ )

Deonica 4: Obilaznica oko Rume.

Povezan sadržaj
Siniša Dedeić 10. 9. 2023.

Ali, iako je 15. mart prošao, ovih dana, prilikom obilaska radova na tunelu „Iriški vеnac“, ministar građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе Goran Vеsić ističe da ćе “koridor biti završеn na vrеmе”, dok prеdsеdnik Vladе Srbijе Miloš Vučеvić naglašava da se „dinamika prati” i da “radovi idu kako trеba”.

Tanjug, 15. 6. 2024. godine

'Zaista fantastično uređeno gradilište. Naravno, dinamika se prati i radovi idu u toku kako trеba da idu. Ali, govorim i u kontekstu bеzbеdnosti ko može da priđe gradilištu, kako sе vodi računa o svakom dеtalju po pitanju bezbednosti i radnika, ali i svih onih koji dolaze na ovo gradilište. Posеbno mе obradovala vest koju je sa nama podelio i direktor ‘Koridora Srbije’ gospodin Antić, obavestio ministra Vesića, mene, naravno i gradonačelnika Novog Sada i predsednika opštine Irig, da smo ubrzali probijanjе tunеla, u smislu da nam sad za jedan kilometar trеba čеtiri mеsеca, kad smo počeli bilo je potrebno devet meseci, znači duplo brže danas radimo, odnosno idemo u spajanju obe tunelske cevi i sa pravca Iriga i iz pravca Novog Sada. Projekat koji je svakako od velikog značaja za ovaj deo Srbije, pre svega za Srem, ali i za južnu Bačku, odnosno Bačku, dalje prema Mačvi. Koridor koji će povezati više saobraćajnica, veza sa auto-putem Beograd - Budimpešta, ali i budućim auto-putem Novi Sad - Zrenjanin – Beograd’, kazao je Vučević.”

A ministar Vesić naglašava da “rokovi koji su utvrđeni i koji će biti poštovani” jesu septembar 2026. za završetak celog Fruškogorskog koridora, “izuzev onog mosta u nastavku Bulеvara Evropе”, koji će “biti gotov do kraja 2026”.

Tanjug, 15. 6. 2024. godine

„Radovi idu u skladu sa dinamikom. Čitav Fruškogorski koridor biće završen do sеptеmbra 2026. godinе, izuzev mosta u nastavku Bulеvara Evropе, čiji je rok kraj 2026. godine. I nemamo nijedan razlog da sumnjamo da radovi neće biti završeni onako kako je planirano. To šta će značiti za ovaj kraj to najbolje govore ljudi koji koji živе ovdе, to znači da će Novi Sad biti povezan, osim postojećim auto-putem prema Beogradu i Subotici, sa ovom brzom saobraćajnicom i sa novim auto-putem koji radimo već od Beograda prema Zrenjaninu i Novom Sadu, što će potpuno promeniti način života ljudi koji žive ovde. (…) Nemojte da se plašite rokova, biće sve završeno. Što bi rekao Duško Radović - dobro je kad se nešto novo završi makar bilo gore i od onoga što se nikad ne završi. Pošto ovaj Fruškogorski koridor nije postojao, manje je važno da li se nešto završi mesec, dva ili tri kasnije, važno je da se završi, da se završi kako treba. Kada kopate tunel nikada ne znate na kakvu ćete stenu naići bez obzira na bušotine koje radite. (…) I opet vam kažem, dobro je da se stvari završe. Jer ovaj tunel i ovaj put niko do predsednika Vučića nije mu palo na pamet da uradi i da Irig približi Novom Sadu na 15 minuta i da približi Rumu na 25 minuta.”

Međutim, skoro deceniju ranije, u maju 2015, tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će već “na prvoj narednoj sednici Vlade” biti usvojen ugovor o prenosu finansijskih sredstava iz Pokrajine Republici za izradu idejnog projekta Fruškogorskog koridora. U martu naredne 2016. tvrdila je da će radovi početi „do kraja godine“.

RTV, 21. 3. 2016. godine

“A takođe gradićemo i Fruškogorski koridor, dakle Novi Sad – Ruma - Šabac će biti građen verovatno već krajem ove godine sa završenom projektno-tehničkom dokumentacijom. (…) Pre nekoliko meseci smo raspisali javni poziv za projektanta. Projektant je izabran, biće za mesec dana gotova projektno-tehnička dokumentacija i mi sada radimo i razgovaramo o načinu kako ćemo finansirati izgradnju Fruškogorskog koridora. Verujemo da u narednih nekoliko meseci ćemo imati određene odgovore na ta pitanja. Vlada Srbije je danas finansijski stabilna, mi možemo da damo i garancije, ali i gledamo da nađemo i drugi način finansiranja. Ima zainteresovanih kompanija, ima zainteresovanih investitora, nisu to samo kineske kompanije, tu su i turske kompanije, i ja očekujem negde do kraja ove godine da mi razgovaramo već o početku izgradnje.”

Ali, tek tri godine kasnije, u aprilu 2019, ministarka Mihajlović u Pekingu potpisuje protokol o saradnji na projektu izgradnje Fruškogorskog koridora. Na potpisivanje komercijalnog ugovora sa kineskom kompanijom CRBC čekalo se još godinu i po – do oktobra 2020.

srbija.gov.rs, 6. 10. 2020. godine

“Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je sa kineskom kompanijom CRBC komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice Novi Sad–Ruma. Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, vredan 606 miliona evra, potpisan je u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ambasadorke NR Kine Čen Bo. Mihajlović je navela da ćemo izgradnjom ovog koridora i projektom Ruma–Šabac–Loznica, koji se već realizuje, imati put koji će povezati Vojvodinu sa zapadnom Srbijom, istakavši da je to važno za regionalno povezivanje Srbije.”

Početak radova označen je „bušenjem prvog šipa“ 1. maja 2021. Predsednik Srbije tada je kazao da je od predstavnika kineske kompanije dobio potvrdu da će saobraćajnica biti otvorena u martu 2024, iako je po ugovoru zvanični rok maj 2025.

Tanjug, 1. 5. 2021. godine

“Zato hvala našim kineskim prijateljima na tome što uvek rade vredno. Informacija za vas, po ugovoru bi trebalo u maju 2025. da se završi Fruškogorski koridor, ali Džang je obećao do marta 2024. I ja sam tako zapisao u svoj tefter. Je l’ tako, ekselencijo? Ja sam to imao, hoću samo da potvrdim pred kamerama, on je pružio ruku već kod mene u kabinetu kada smo o tome pričali.”

Na početku ove godine, predstavljajući plan „Srbija 2027 – skok u budućnost“, predsednik Srbije Aleksandar Vučić osvrnuo se i na Fruškogorski koridor, za koji je sada kao rok za završetak označen jun 2026, ali nije pominjao da je, prema ranijim najavama, ova saobraćajnica trebalo da bude u funkciji za manje od dva meseca.

RTS, 20. 1. 2024. godine

“Fruškogorski koridor, to je, završavamo do… Most na Dunavu, tunеl ‘Iriški vеnac’, ali to je ukupno 47,5 kilometara, ako nisam pogrešio, a verujem da nisam, koji spajaju Novi Sad sa Vršcem. Zamislite da jedan Novi Sad, grad sa manje od 400.000 stanovnika da u ovom trenutku se grade tri velika mosta preko Dunava, to nikada u istoriji se nije dogodilo. To nikada niko nije mogao da pomisli da je moguće, ali su to stvari koje se dešavaju. Tako da će Sremski okrug i Mačva, kao neka vrsta veze između istoka, centralnog dela i zapada Srbije biti najbolje premreženi auto-putevima i brzim saobraćajnicama.'

Budući da Fruškogorski koridor nije završen do 15. marta 2024. godine, kako je to tvrdio predsednik Srbije, njegovo obećanje ocenjujemo kao – neispunjeno.

Foto: Fonet, Zoran Mrđa