Gradnju Fruškogorskog koridora počinjemo 2018.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović u novembru 2017. razgovarala je s ambasadorom Mađarske u Srbiji Atilom Pinterom o realizacija i načinu finansiranja izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma, poznatije kao Fruškogorski koridor, čija je dužina 45,4 kilometra. Ministarka je tada kazala da je plan da radovi počnu 2018. godine.
Istakla je da je „Fruškogorski koridor strateški važan za Srbiju i za ovaj deo Evrope“. „Izrada projektne dokumentacije je pri kraju i naš plan je da radovi počnu iduće godine, a da u međuvremenu razgovaramo o načinu finansiranja ovog projekta“, rekla je Mihajlović.
Inače, Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica sa Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Koridor će, kako se najavljuje, povezati i tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.
A ministarka Mihajlović je još u maju 2015. izjavila da je izgradnja Fruškogorskog koridora „vraćena u jedan od prioriteta, iako to nije bilo lako“.
Mesec dana kasnije, ministarka i direktor Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodina Nebojša Malenković potpisali su ugovor koji predviđa prenos 76,8 miliona dinara tom ministarstvu za sufinansiranje izrade idejnog projekta za tri deonice brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.
Kazala je da bi do kraja (2015) godine trebalo da bude završen idejni projekat za najmanje jednu deonicu, što će omogućiti da se krene sukcesivno u gradnju deonica već u prvoj polovini sledeće 2016. godine. Saopšteno je da će idejni projekat za četvrtu deonicu Fruškogorskog koridora od početka obilaznice oko Rume do petlje sa E 70 biti urađen po završetku studije izvodljivosti, koju rade Putevi Srbije.
A na početku 2016. ministarka je „potvrdila je da će izgradnja Fruškogorskog koridora početi do kraja (2016) godine“.
U aprilu 2019, kako je saopšteno, ministarka je u Pekingu potpisala više sporazuma o saradnji između Srbije i Kine, između ostalog i Protokol o saradnji na projektu Fruškogorski koridor.
A pre tačno godinu dana, u septembru 2019, ministarka je posle razgovora sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem istakla da je plan da „do novembra – decembra imamo potpisan komercijalni ugovor“ za Fruškogorski koridor.
Dva meseca kasnije, u novembru prošle godine, u Vladi Srbije održana je sednica Radne grupe za realizaciju projekta izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma. Istakla je da je važno da se što pre usaglasi komercijalni ugovor.
A ovih dana Vlada Srbije usvojila je komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 miliona evra. Ministarka Mihajlović sada izjavljuje da „veruje da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru“.
'Sve nadalje su sada tehničke stvari. Mi ćemo do kraja godine završiti projektno-tehničku dokumentaciju i verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru', rekla je Mihajlović.
Budući da se rok za početak radova na Fruškogorskom koridoru sada pomera za kraj 2021. izjavu ministarke Mihajlović da je „izrada projektne dokumentacije pri kraju i da je plan da radovi počnu 2018. godine“, ocenjujemo kao neispunjeno obećanje.
O najavama gradnje Fruškogorskog koridora Istinomer je pisao u svom tajmlajnu.
Foto: FoNet/MGSI