I Vojvodina će imati svoj aerodrom
Predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić o izgradnji aerodroma u blizini Novog Sada. (RTV, 4. maj 2012. godine)
“Ovaj aerodrom će biti realizovan do 2015. godine.”
Samo dva dana pred pokrajinske izbore 2012. godine, predsednik Vlade Vojvodine predstavio je maketu aerodroma u Čeneju, nedaleko od Novog Sada, i obećao da će projekat biti završen do kraja 2015. godine.
Pajtić je tada bio uveren da će aerodrom u Čeneju predstavljati “mamac za strane investitore”.
“Ovaj projekat je donacija arhitekata sa Fakulteta tehničkih nauka i dimenzioniran je kolike su naše potrebe. On nije preveliki, veličine kao aerodrom u Tivtu i on će ubuduće biti jedan od snažnih elemenata razvoja pokrajine”, naglasio je Pajtić.
Međutim, gotovo četiri godine kasnije, dalje od makete se nije odmaklo, zbog čega Pajtićevo obećanje ocenjujemo kao “ni započeto”.
Maketa aerodroma Čenej / Foto: Sajt Pokrajinske vlade
Inače, prostornim planom Vojvodine aerodrom Čenej, koji se nalazi na deset kilometara od Novog Sada i koji sada samo koriste sportski i poljoprivredni avioni, definisan je kao regionalni aerodrom, ali prostorni plan za sam aerodrom, kao ni studija izvodljivosti još nisu završeni.
Na pitanje zašto aerodrom nije završen u najavljenom roku, iz kabineta pokrajinskog premijera Bojana Pajtića odgovaraju da je razlog to što republičke vlasti Vojvodini ne isplaćuju ustavom predviđenih sedam odsto državnog budžeta.
“Da je Republika Srbija isplaćivala budžet u skladu sa Ustavom, mogao je biti završen i aerodrom i svi veliki projekti u Vojvodini… U ovom trenutku ne postoje mogućnosti da se izdvoji oko dvadesetak miliona evra da se projekat aerodroma Čenej zaokruži i završi, jer na godišnjem nivou Republika duguje Pokrajini oko 45 milijardi dinara“, navodi se u odgovoru.
Inače, prema Ustavu Srbije, budžet Vojvodine iznosi najmanje sedam odsto republičkog budžeta, a rok za donošenje zakona o finansiranju Vojvodine istekao je pre više od sedam godina, o čemu je Istinomer već pisao.
Iz Pajtićevog kabineta ističu da je “projekat odložen za, nadamo se, ne tako daleka, ali finansijski nešto bolja vremena, kada će se poštovati Ustav, potrebe građana i privredni razvoj Vojvodine“.
Iz Pokrajine smo dobili informaciju i da zbog nedostatka sredstava nisu bili u mogućnosti da završe ni Studiju izvodljivosti, a u odgovoru su naveli i druge praktične probleme, kao što je nedostatak prostora za proširenje piste, što je neophodno za komercijalni aerodrom.
Dakle, pored problema finansiranja, koji, kako sami tvrde, zavisi isljučivo od republičkih vlasti, a za koji je Pajtić morao znati, iz odgovora se može zaključiti da postoje i drugi ograničavajući faktori, koji Pajtića nisu sprečili da obeća da će aerodrom 2015. biti otvoren za komercijalne letove.