Ide pruga van Niša
Više decenija železnička pruga prolazi kroz nekoliko niških naselja i ozbiljno ugrožava bezbednost ljudi, a nisu bile retke ni nesreće na improvizovanim prelazima. Zbog toga se već duže vreme pričalo kako bi trebalo izmestiti prugu iz centra grada i napraviti obilaznicu, ali se sve završavalo samo na idejama.
Konačno, maja 2010. gradonačelnik Niša je saopštio da je novac za to obezbeđen iz fondova EU i da je krajnji rok izmeštanje početak 2012. godine. Već u julu on je potpisao sa direktorom Železnica Srbije protokol o saradnji na izgradnji obilaznice duge desetak kilometara.
„Završetak tehničke dokumentacije planiran za kraj 2011. godine, a tada će se krenuti i u izmeštanje pružnih pragova. Pored toga što ćemo izmesti prugu iz centra Niša, napravićemo takozvanu severnu pružnu zaobilaznicu koja će ići od stanice u Crvenom krstu do sela Prosek, što znači da će pravac ići iznad mesta Vinik. Konačnu i najprecizniju odluku gde će pruga proći daće stručnjaci u tehničkoj dokumentaciji.“
B92, 16. 7. 2010. godine
Naredne godine stiglo je milion i po evra iz Evrope za izradu projektne i prateće dokumentacije, što je samo deo od predviđenih osam miliona za rešenje tog problema. Stvari su se, međutim, odvijale daleko sporije nego što je bilo predviđeno, pa je tako prošao najavljeni termin, a radovi na pruzi nisu ni počeli. Poslednje što je urađeno dogodilo se aprila 2012, kada je raspisan konkurs za izradu projekta izmeštanja železnice iz centra Niša.
„Krajnji rok za podnošenje prijava ističe 7. maja, ugovor sa izvođačem bi trebalo da bude potpisan sredinom septembra ove (2012.) godine, a predviđeni rok za završetak posla je 18 meseci.“
Južne vesti, 10. 4. 2012. godine
Po navedenim podacima i pri idealnim uslovima čitav posao bi mogao biti gotov u prvoj polovini 2014. Zato, gradonačelnik Niša dobija ocenu „neispunjeno“.