Isti broj, drugi operater
Korisnici mobilnih telefona u Srbiji (uz BiH i Albaniju) spadaju u malobrojne potrošače u Evropi koji ne mogu da pređu kod drugog operatera i zadrže isti broj mobilnog telefona. Republička agencija za telekomunikacije (RATEL) je, doduše, još 2007. godine počela da piše „Pravilnik o prenosivosti broja u javnim mobilnim telekomunikacionim mrežama“, ali je on donesen tek krajem 2009. Na snagu je stupio 13. februara 2010, a trebalo je da se počne sa njegovom primenom od prvog dana 2011. godine.
Nakon tendera za drugog operatera fiksne telefonije, ministarka je objavila da će pravilnik biti dopunjen kako bi se u njega unela izmena da građani mogu da zadrže i fiksni broj prilikom promene mreže „čime se praktično ukida monopol ‘Telekoma’, tako da korisnici postaju vlasnici svog broja“.
„Do kraja godine Pravilnik o prenosu mobilnog broja će biti izmenjen i važiće i za prenos fiksnog broja.“
Večernje novosti, 13. 5. 2010. godine
Da, ipak, neće sve ići glatko i kako je obećano otkrilo se na manje od dva meseca od primene Pravilnika.
„Pošto je oboren tender za nabavku opreme koji je raspisao RATEL, sve se odlaže, pa korisnici mobilnih telefona neće moći da promene mrežu još najmanje pola godine.“
Večernje novosti, 7. 11. 2010. godine
Pošto će korisnici mobilnih telefona i posle 1. januara 2011. morati da koriste usluge istih operatera Istinomer ministarki za telekomunikacije daje ocenu „neispunjeno“.
Konačno selidba brojeva
Posle višegodišnjeg odugovlačenja i nekoliko odlaganja korisnicima mobilnih telefona u Srbiji omogućeno je od 1. jula 2011. godine da menjaju operatera i pritom zadrže stari broj. Sve tri kompanije koje se bave mobilnom telefonijom – Telekom, Telenor i Vip – najavile su da će procedura prelaska iz jedne mreže u drugu trajati nekoliko dana i da se za to vreme korisnicima neće prekidati usluga.