Na pitanje zbog čega ni u izbornoj kampanji nema njegovog suočavanja sa opozicijom, Aleksandar Vučić je u emisiji ”Ćirilica” mesec dana pre izbora odgovorio i obećao da će naći vremena ”da izađe na duel sa njih petoricom”. Ni jedan opozicioni lider, ipak, nije dobio priliku da do kraja izborne kampanje suoči svoje stavove sa Vučićevim u nekom televizijskom studiju. Zbog toga, predsedniku Vlade u tehničkom mandatu Istinomer daje ocenu ”neispunjeno”.
Funkcionerska kampanja, potpuna medijska dominacija vladajuće stranke i oslabljena opozicija bez sredstava, snage, uslova i ideja za veliku kampanju. Ovako je u najkraćem prošla izborna trka ovog proleća. Šlag na tortu opšteg demokratskog deficita ove kampanje je i to što se predsednik Vlade i najveće vladajuće partije nije odlučio na televizijski duel sa liderima drugih stranaka. Podsećamo da je nekoliko lidera u više navrata pozivalo premijera na debatu pred kamerama, na šta nikada nisu dobili odgovor.
O potpunoj neurovnoteženosti kampanje, najbolje svedoče rezultati brojnih monitoringa medija, koji su pratili izborni proces. Zapanjujuće je u kojoj su meri televizije, kao mediji sa najvećim uticajem na formiranje stavova stanovništva – išle na ruku vlasti. Rezultati Novosadske novinarske škole govore – na televizijama sa nacionalnom frekvencijom sve opozicione partije dobile su 5800 sekundi. Oko pet hiljada sekundi pripalo je vladajućim partijama, a isto toliko medijskog prostora je dobio sam premijer Vučić! Slične nalaze imala je i agencija Kliping. Kako su u svojim izveštajima naveli, zahvaljujući „hiperaktivnoj“ Vladi, koja je svakog dana imala minimum jedan događaj, medijska pažnja je bila pre svega na njima. Na kampanju su, dodaju, bitno uticali i neplanirani događaji poput neočekivane oslobađajuće presude Haškog tribunala Vojislavu Šešelju, sukoba na beogradskoj Đeram pijaci ili izjave Bojana Pajtića o Slovacima, od kojih su neke korišćene za dugotarjno medisjko spinovanje protiv njihovih aktera.
”Nacionalne TV stanice su u svojim glavnim informativnim emisijama nastavile sa favorizovanjem vladajuće koalicije, a ta prednost je varirala od veoma male na RTS, koji je tokom cele kampanje izveštavao najujednačenije, pa do očigledne podrške SNS na privatnim TV stanicima. Poslednjeg dana kampanje, TV Pink je čak prenosila govor lidera naprednjaka u okviru svog Nacionalnog dnevnika u trajanju od preko pola sata, dok su sve ostale stranke u istoj emisiji dobile ukupno svega 202 sekunde”, kazao je za list Danas Ilija Vučević iz agencije Kliping.
Mnogo razlike nema ni kada su u pitanju privatizovani lokalni mediji. Portal Cenzolovka koji je pratio nekoliko takvih medija širom Srbije, piše da su predstavnici vladajuće Srpske napredne stranke nedeljama bili u udarnim terminima ili da im je posvećena većina informativnih emisija, a mnogi su čak i prenosili mitinge te stranke iz drugih gradova.
U prilog tezi da se Srpska napredna stranka ponaša kao da su ostali nedostojni da se sa njima licem u lice raspravlja o političkim pitanjima od značaja za javnost Srbije, svedoče i Istinomer debate. Na naše pozive da uzmu učešće u svakoj od pet velikih debata koje smo organizovali širom Srbije, predstavnici naprednjaka odgovarali su ignorisanjem – nisu našli interes da dođu, stanu iza svojih rezultata i sukobe mišljenja sa svojim političkim protivnicima, pred javnošću Srbije.