Izgradnja mosta na Adi Huji počeće 2021. godine
Obećavala ga je i bivša i sadašnja gradska vlast, ali su rokovi za njegovu izgradnju pomerani više puta. Reč je o mostu na Adi Huji, koji je predviđen još 2003. godine kada je usvajan Generalni urbanistički plan Beograda do 2021. godine.
Aktuelna vlast u Beogradu početak radova najavljivala je najpre za kraj 2017. ili početak 2018. godine, ali umesto realizacije rok je pomeren.
Goran Vesić, u to vreme gradski menadžer, rekao je da će sredinom 2019. “biti spremni da raspišu tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta”, da bi nekoliko meseci kasnije početak gradnje ipak najavio za 2020. godinu.
A onda je ponovo dao novi rok. U martu 2019. izjavio je da je u toku izrada glavnog projekta, da će most na Adi Huji košati “oko 190 miliona evra” i da će izgradnja početi 2021. godine.
Pri tom obećanju Goran Vesić je ostao i nekoliko meseci kasnije, kada je rekao:
“Radovi će početi 2021. godine. Kada njega napravimo, to će biti alternativa Pančevačkom mostu. Tog časa ćemo potpuno zatvoriti saobraćaj i usmeriti ga na most kod Ade Huje, da bi republika uradila detaljnu i kompletnu rekonstrukciju Pančevačkog mosta. Inače, most na Adi Huji će biti povezan sa Mostom na Adi i to će biti unutrašnja obilaznica oko Beograda.” (eKapija, 11. 9. 2019. godine)
Isti rok Vesić je pominjao i 2020. godine, kada je ponovio da most na Adi Huji “počinjemo da radimo 2021. godine”.
“To praktično znači da ćete 2022, 2023. godine od novog Mosta na Adi Huji proći sa četiri trake pored Mokrog Luga, Medakovića, Save Maškovića, Crnotravske, Borske, Pere Velimirovića, Patrijarha Pavla i doći sve do Mosta na Adi. Upravo je to unutrašnja obilaznica”, izjavio je Vesić u julu 2020. na televiziji Happy.
A onda je prošla i 2021. godina, a početak izgradnje mosta na Adi Huji ponovo je izostao.
Govoreći o mostovima čija izgradnja se planira, Vesić je u velikom intervjuu za list Ekspres u oktobru prošle godine rekao da je za most na Adi Huji završena kompletna dokumentacija, ali nije precizirao rok izgradnje.
“To je most ispod Pančevačkog mosta, i on je na unutrašnjem magistralnom prstenu koji radimo, baš na unutrašnjoj obilaznici. To je most koji bi trebalo da potpuno rastereti Pančevački most”, rekao je Vesić, naglasivši da će realizacija svih projekata o kojima je govorio “biti do 2030. godine”.
Umesto Vesića, novi rok za početak izgradnje mosta na Adi Huji dao je glavni gradski urbanista Marko Stojčić.
“Najverovatnije sledeće godine, a možda i 2023. počinje realizacija Mosta na Adi Huji, a uporedo s tim očekuje se i revitalizacija čitavog ovog prostora”, izjavio je Stojčić krajem novembra prošle godine.
Dakle, uprkos više puta pomerenim rokovima, izgradnja mosta na Adi Huji nije počela ni 2021. godine, pa u vodu pada Vesićevo obećanje da će Beograđani “2022, 2023. godine” moći da koriste četiri trake tog mosta. Ako je verovati rečima glavnog gradskog urbaniste, izgradnja mosta “najverovatnije” će početi ove, a “možda i 2023. godine”. Vesić je početak izgradnje mosta na Adi Huji najavljivao za 2019, pa za 2020, a onda i za prošlu godinu. Pošto se to nije dogodilo i pošto se početak radova ni ne nazire, Goran Vesić za obećanje da će radovi početi 2021. godine dobija ocenu “neispunjeno”.
Naslovna fotografija: FoNet/Beoinfo