Medijska strategija do sredine juna

Ministar kulture i informisanja o donošenju medijske strategije. ( Blic, 9. mart 2017. godine)
„Do sredine juna biće gotova nova Medijska strategija, koja će biti dobra prilika da se vidi gde su u proteklom periodu postojale manjkavosti”

Šest meseci od isteka stare medijske strategije Srbija još uvek nema jedan od najvažnijih medijskih dokumenata koji bi trebalo da u narednom periodu sadrži strateške ciljeve države da u ovoj oblasti. Još uvek nije oformljena ni radna grupa koja će raditi na dokumentu, iako je obećanje prvog čoveka Ministarstva kulture i informisanja bilo da će dokument biti gotov u junu.

 

Da radne grupe nema potvrdio je nedavno pomoćnik ministra za kulturu i informisanje Miloš Janković.

”Spisak predloga za članove radnih grupa postoji. Udruženja su dala svoje predloge, ministarstvo svoje. Priznaćete da je prilično logično da sačekamo formiranje nove Vlade i da onda obavestimo ljude i stupimo sa njima u kontakt i da se krene sa izradom te strategije. U pitanju su dani, ako ne do kraja juna, a onda početkom jula, radna grupa će biti obnarodovana i krenuće sa radom na donošenju nove medijske strategije”, kazao je Janković novinarima na konferenciji ”Ko je vlasnik medija u Srbiji”.

S obzirom na to da na pitanja Istinomera ministarstvo kulture i informisanja nije odgovorilo, nije poznato na osnovu čega je ministar Vukosavljević u martu ove godine obećao donošenje medijske strategije kada ni radna grupa nije formirana.

 

Zbog očiglednog probijanja roka za donošenje tog dokumenta, ministar Vukosavljević dobija ocenu ”neispunjeno”.

 

Povodom predloga mandatarke za sastav nove Vlade da nastavi da vodi resor kulture i informisanja Vukosavljević daje novi rok za medijsku strategiju – kraj godine.

 

„Čeka nas veliki posao, neće biti lako“, kazao je Vukosavljević.

 

Kako piše Cenzolovka, donošenje medijske strategije prate brojne kontroverze.

”Pojedini predstavnici koalicije medijskih i novinarskih udruženja tvrdili su u više navrata da Ministarstvo iza zatvorenih vrata uveliko radi kako na novoj medijskoj strategiji, tako i na medijskim zakonima, bez konsultacije sa njima. Predsednik NUNS-a Slaviša Lekić je u martu izjavio da je Brajović na jednom zatvorenom sastanku rekao da je radna grupa formirana i čak navodno nabrojao neka imena. Ministarstvo informisanja je demantovalo ove navode tvrdeći da ne samo da se ne radi na strategiji već i da još uvek nema radne grupe”, navodi Cenzolovka.

Predlog NUNS-a, NDNV-a, Local Press-a i ANEM-a za članicu radne grupe za donošenje medijske strategije predložio je novinarku Vemena Tamaru Skrozzu. UNS je sa druge strane predložio njihovu doskorašnju predsednicu udruženja, Ljiljanu Smajlović.

Naslovna fotografija: Medija centar (www.mc.rs)