Sredinom maja 2015. godine, gradski menadžer Goran Vesić najavio je da će grad promeniti tarifni sistem u gradskom prevozu na predlog opštinskih odbora Srpske napredne stranke iz Obrenovca, Lazarevca, Mladenovca, Grocke, Sopota i Barajeva. Kako je rekao, oni su gradu uputili zahtev sa više hiljada potpisa građana iz prigradskih opština koji su se žalili na visoke cene prevoza.
Da podsetimo, uvođenje “BusPlus” tarifnog sistema za gradski prevoz na teritoriji Beograda (2012), izazvalo je brojne kontroverze, počev od načina naplate karata, do određivanja cene za iste, zaključno sa načinom kontrole kupovine i plaćanja karata u gradskom prevozu. Jedna od glavnih zamerki bila je previsoka cena za nivo i kvalitet usluge prevoza koja je pružana građanima. To je naročito bilo izraženo u takozvanim “rubnim” opštinama, kao što su Mladenovac, Lazarevac, Sopot i Obrenovac, čiji su građani plaćali nesrazmerno visoku cenu karata u odnosu na građane iz centralnih gradskih opština.
Cena pretplatne mesečne karte za zaposlene iz Obrenovca do Beograda kretala se od 6.000 do 7.284 dinara (ako uzimate i doplatu za ekspres liniju), a na sve to trebalo je dodati cenu mesečne pretplatne peronske karte koja je iznosila oko 700 dinara. Kada je reč o povlašćenim kategorijama kao što su srednjoškolci, studenti ili nezaposleni, cena mesečne karte kretala se oko 3.000 dinara mesečno (plus mesečna peronska), ukoliko želite da koristite i gradski prevoz u užem gradskom jezgru Beograda, takozvani ITS-1. Istovremeno, cena pojedinačne karte od Obrenovca do Beograda kretala se od 190 do 300 dinara, zavisno od toga da li se vozite “običnim” ili autobusom na ekspres liniji, i nije važila za korišćenje gradskog prevoza u užem centru grada.
I pored nekoliko izmena cene pojedinačnih i mesečnih pretplatnih karata, godinama se ništa nije menjalo po tom pitanju i pored mnogobrojnih zahteva i inicijativa građana pomenutih opština za pravičniji način određivanja cene prevoza. Početkom jula prošle godine (9.7.2015) Goran Vesić je, tokom obilaska obrenovačkog naselja Stubline, najavio da će cene prigradskog prevoza od 1. oktobra biti niže i do 40 odsto. Istakao je i da je uveren da će to doprineti da građani prigradskih opština imaju saobraćaj po pristojnoj ceni, a ne da plaćaju
duplo više nego građani koji žive u centru Beograda.
RTV Mag, 8. 07. 2015. godine
“Obavestio sam građane Stublina da je Skupština grada donela odluku da se od 1. oktobra smanji cena prigradskog saobraćaja, i ona će biti zaista drastično smanjena. Znači, ići će smanjenje cene i do 45% u odnosu na sadašnje cene, što mislim da je dobro i mislim da je pravedno jer zaista cene koje su do sada postojale za građane prigradskih opština, između ostalih i za građane Obrenovca su bile bezobrazno skupe.”
Izmene u tarifnom sistemu podrazumevale su podelu Beograda u četiri zone, tako da se rubne opštine Barajevo, deo Grocke, Obrenovac i Sopot nalaze u trećoj zoni, a Lazarevac i Mladenovac u četvrtoj.
Tanjug, 13. 07. 2015. godine
„Oni koji koriste zonu 1,2 i 3, umesto 5.298 dinara, plaćaće 3.890 dinara, oni koji koriste zonu 3 i 4, umesto 7.044 dinara plaćaće 3.890, dok će građani koji koriste sve četiri zone umesto dosadašnjih 7.740 dinara plaćati 4.990 dinara“, objasnio je gradski menadžer Goran Vesić.
Od 1. oktobra, kako je najavljeno, počeo je da se primenjuje novi tarifni sistem u gradskom prevozu na teritoriji grada Beograda. Budući da su cene za građane prigradskih opština značajno niže nego u prethodnom sistemu, a što potvrđuje aktuelni cenovnik, izjavu gradskog menadžera ocenjujemo kao ispunjeno obećanje.