Privatizacija JAT-a do kraja godine
Ministar za infrastrukturu je polovinom februara najavio da će naredne nedelje biti izabran privatizacioni savetnik za privatizaciju nacionalne aviokompanije „Jat ervejz“. Početkom marta potpisan je ugovor sa konsultantskom kućom „Dilojt i Tuš“.
„Ministarstvo za infrastrukturu potpisalo je ugovor sa konsultantskom kućom ‘Dilojt i Tuš’, koja je na tenderu izabrana za savetnika u procesu transformacije aviokompanije ‘Jat ervejz’. Tender za izbor strateškog partnera nacionalnog avioprevoznika trebalo bi da bude raspisan za oko pet meseci.“
RTS, 4. 3. 2011. godine
Ministarstvo za infrastrukturu raspisalo je 1. avgusta javni poziv za izbor investitora sa kojim će država zajednički formirati novu nacionalnu aviokompaniju. Na molbu letonske kompanije Baltic aviation systems, koja je otkupila tendersku dokumentaciju, rok za dostavljanje ponuda produžen za još mesec dana kako bi se potencijalni partneri, navodno, što bolje pripremili. Ni to nije pomoglo. Štaviše, potencijalni kupac je – uhapšen.
„Taman kad su se srpske vlasti ponadale da će konačno naći nekog s kim će i u dobru i zlu pokušati da naprave od Jata lidera u regionu londonska policija uhapsila je potencijalnog kupca domaće avio-kompanije Vladimira Antonova zbog pranja novca i sumnji da je oštetio banke čiji je vlasnik u Litvaniji i Letoniji. Upravo se Antonov spominje i kao vlasnik Baltik aviejšn sistema, jedine avio-kompanije (inače manjinskog vlasnika Er Baltika) koja je predala dokumentaciju na tender u za prodaju Jat a, koji je završen poslednjeg dana oktobra.“
Danas, 28. 11. 2011. godine
Nekoliko dana posle hapšenja Antonova, Baltic je zvanično odustao od partnerstva sa Jatom i tako je tender zvanično propao.
S obzirom na to da je tokom čitave 2011. bilo pokušaja da se reši sudbina srpske avio-kompanije, ali da se sve završilo bez uspeha, izjavu ministra Mrkonjića ocenjujemo sa „krenuli, pa stali“.