Prodaja JAT-a u 2010. godini
Početak privatizacije JAT-a objavljen je još u leto 2007. godine. Tri godine kasnije nije se mnogo odmaklo u privatizaciji nacionalnog avioprevoznika. Pokušaja prodaje je, doduše, bilo, ali niko od potencijalnih kupaca nije pokazao čvrstu rešenost da kupi JAT.
Vlada Srbije odlučila je u aprilu 2010. godine da osnuje novu aviokompaniju koja će od JAT-a da preuzme ulogu nacionalnog avioprevoznika, pa da se onda obavi privatizacija.
„Do kraja juna biće raspisan tender za izbor konsultanta, sa značajnom ulogom u procesu osnivanja nove aviokompanije, koja od ‘Jat ervejza’ treba da preuzme ulogu nacionalnog avioprevoznika.“
državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture Miodrag Miljković, Blic, 6. 6. 2010. godine
Ni u junu, međutim, tender nije raspisan, pa, samim tim, nije ni došlo do privatizacije domaće avio-kompanije. Zbog toga Istinomer državnom sekretaru ministarstva za infrastrukturu daje ocenu „neispunjeno“.
U međuvremenu, iz Vlade stižu novi rokovi za početak privatizacije JAT-a i osnivanje nove kompanije.
„Tender za strateško partnerstvo u novoj srpskoj nacionalnoj aviokompaniji biće raspisan najverovatnije tek na proleće. Pripreme za prodaju biće intenzivirane tokom narednih meseci.“
Seebiz, 16. 7. 2010 godine
„Tek u roku od godinu dana znaće se hoće li domaća avio-kompanija ‘Jat ervejz’ dobiti strateškog partnera ili neće. Toliko je, naime, potrebno da budući konsultant napravi model privatizacije, izradi svu potrebu dokumentaciju, a država raspiše tender i izabere kupca.“
državni sekretar ministarstva za infrastrukturu Miodrag Miljković, Blic, 3. 9. 2010. godine
Jedino što je do sada urađeno jeste izbor konsultantske kuće „Dilojt“ za savetnika pri osnivanju nove avio-kompanije.