Početkom aprila na putu u Užice, ministarka saobraćaja opet je pripretila izvođačima radova na obnovi puteva.
„Kada sam dolazila danas u Užice preko Rudnika, na deonici od 27 kilometara nismo zatekli nijednog radnika i to je drugi put da prolazim tim putem i da ne vidim radnike. Izvođač je Srbija auto-put i moj poziv je da pod hitno pošalju svoje radnike i počnu da rade“, rekla je Mihajlovićeva Tanjugu.
Tada je između ostalog rekla i to da će u roku od dve nedelje ekipe ministarstva obići sve deonice na kojima se obnavlja putna mreža u programu koji finansiraju Svetska banka, Evropska investiciona banka, Evropska banka za obnovu i razvoj i država Srbija. Napomenula je da će u istom roku biti raskinuti ugovori sa izvođačima koji ne poštuju ugovorne rokove.
Istinomer je od Ministarstva saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture tražio izveštaj koji bi trebalo da postoji ukoliko su ekipe ministarstva bile na terenu. Rečeno nam je da je izveštaj internog karaktera, a da su predstavnici resornog ministarstva bili u obilasku 19. i 20. juna.
”Tokom obilaska proveravani su prisustvo radnika i mehanizacije na svakoj deonici, stepen fizičke realizacije i vođeni razgovori sa predstavnicima izvođača i nadzora.
Tokom ta dva dana predstavnici Ministarstva grаđevinarstva, saobraćaja i infrastrukture obišli su 9 deonica iz Projekta rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti u saobraćaju na kojima se izvode radovi. Reč je o deonicama Lazarevac-Aranđelovac (17,6 km), Zavlaka-Pričevići (27 km), Krst-Zavlaka (20,28 km), Banja Koviljača-Mali Zvornik i Mali Zvornik Ljubovija (jedan ugovor za dve deonice ukupne dužine 27,6 km), Mali Zvornik –Gračanica (23,62 km), Raška – administrativni prelaz Jarinje (10,55 km), Topola-Bućin Grob (27,28 km), Mrčajevci-Kraljevo (18,79 km) i Rogačica-Bajina Bašta (9,59 km); radovi na desetoj deonici Aranđelovac-Krćevac (8,7 km) završeni su u decembru 2015. godine”, stoji u pisanom odgovoru.
Nakon obavljene kontrole, kažu u ministarstvu, od JP ”Putevi Srbije” zatraženo je obrazloženje za svakog izvođača koji je tražio produženje ugovornog roka, nakon čega će biti doneta odluka na kojim projektima će biti odobreno produženje roka ili će biti preduzete druge mere, u skladu sa odredbama ugovora. Na pitanje kada se može očekivati donošenje tih odluka, iz resornog ministarstva nisu dali odgovor.
Iako je rok koji je ministarka dala za raskid ugovora sa neodgovornim izvođačima probijen za oko dva meseca, ekipe ministarstva su sa zakašnjenjem izašle na teren i inicirale završetak posla. Zbog toga, izjava ministarke Mihajlović za sada dobija ocenu radi se na tome.
U toku svog mandata ministarka građevinarstva je u više navrata govorila o izvođačima koji ne trpe posledice ukoliko probijaju rokove zadate u ugovorima. Tako je nekoliko puta probijala zadate rokove za objavljivanje crne i bele liste putarskih firmi, zbog čega je od Istinomera ranije dobila
negativne ocene.
Među prvih 15 najbolje rangiranih preduzeća su: JP Putevi Srbije, Simens, Beograd-put, Kablovi iz Jagodine, JKP Naisus iz Niša, Institut za puteve, Putevi Užice, Vojvodinaput, JKP Novi Sad, Lafarž…
Među 15 najlošije rangiranih su: Mostogradnja, Geakonstrakšn Pukovac, Partizanski put, Preduzeće za puteve „Beograd“, Vizus iz Beograda, Dajmantopulos-domiki iz Vranja, Milikat-konstrakšn iz Vranja, Peštan Bukovik, Iter-kop Šabac, Gemaks iz Beograda, zemunski Planum i druge firme.