Rejting televizije N1 je jedan odsto

Predsednik Srbije o rejtinzima televizija. (Pink, 4.3.2020. godine)
“Tu ćete uvek da imate rejting kao što vidite jutros: ne znam, Pink je na 19%, RTS je na 17%, do pre nekoliko dana je bilo obrnuto – dakle, Prva je na 14 ili 13, Happy je na 7, O2 na 3,4 i N1 na 1 ili manje od 1. Dakle, neće to ljudi.”

Gostujući u jutarnjem programu televizije Pink, predsednik Srbije Aleksandar Vučić pričao je (kao po običaju) i o medijima. Komentarišući dokumentarni film “Vladalac” i televiziju N1, Vučić je upoređivao rejtinge, odnosno udeo u gledanosti N1 i ostalih televizija, onih sa nacionalnom frekvencijom.

“Tu ćete uvek da imate rejting kao što vidite jutros: ne znam, Pink je na 19 odsto, RTS je na 17 odsto, do pre nekoliko dana je bilo obrnuto – dakle, Prva je na 14 ili 13, Happy je na 7, O2 na 3,4 i N1 na 1 ili manje od 1. Dakle, neće to ljudi”, poređao je podatke predsednik države.

Povezan sadržaj
Milijana Rogač 19. 11. 2019.

Prema izveštaju Nielsena, kompanije za merenje i analizu podataka, u 2019. godini pomenuti procenat kojim se označava gledanost N1 jeste tačan, tj. udeo u gledanosti televizije N1 u prethodnoj godini je bio 0,85 odsto, što je manje od 1 odsto.

Podaci o gledanosti ostalih nabrojanih televizija se, prema istom izvoru, približno podudaraju sa Vučićevim tvrdnjama. Rekao je da je Pink na 19 odsto, a RTS na 17 odsto i da je do pre neki dan bilo obrnuto. Izveštaj Nielsena govori da je u prethodnoj godini, zaista, bilo obrnuto, odnosno da je Pink imao oko 17 odsto, a RTS oko 19 odsto udeo u gledanosti. Happy televizija je bila na 6,88, a Prva je u toku 2019. godine učestvovala sa 10,51 odsto u ukupnoj gledanosti, dok  je O2 televizija imala oko 4 odsto. 

 

 

Šta je, međutum, sporno? To što Vučić poredi procente gledanosti televizija sa nacionalnom frekvencijom i N1 koja je kablovski kanal.
Prema rečima Aleksandre Subotić, izvršne direktorke kompanije United Media, koja je vlasnik N1 televizije, ovakvo poređenje predstavlja “mešanje baba i žaba”.

“To nije nacionalna televizija, nema teritorijalnu pokrivenost, ne može da dostigne te rejtinge. Mi ovde govorimo o kablu”, kaže ona i dodaje da se upoređuju stvari koje nisu uporedive.

 

 

Vidljivost ili nacionalna frekvencija

 
 
Pričajući o rejtingu televizije N1, predsednik se osvrnuo i na ponudu Telekoma da emituje pojedinačno kanal N1 na svim svojim platformama, ali samo ako United Media pristane na besplatnu distribuciju.

Povezan sadržaj
 
“Dakle, i da kažete da su na samo 55 odsto vidljivosti, a mogli su da budu na 100 odsto vidljivosti, jer im je to ponuđeno, ali nisu želeli. Pa znači da bi bio manje od 2 taj rejting. Opet vam je jasno – to ljudi ne žele da gledaju”, zaključio je Vučić.
 
Na njegovo gostovanje, menadžment TV N1 reagovao je na svom sajtu tekstom “N1 može besplatno, ali sa nacionalnom frekvencijom”.
Ipak, Aleksandra Subotić ističe da jedna kablovska televizija ne može da opstane bez prihoda.
 
“N1 je, osim dečijeg kanala Nickelodeon, gledaniji od svih kablovskih kanala koje Telekom plaća”, kažu za Istinomer iz United Media.
Podsetimo, krajem januara premijerka Ana Brnabić je na konferenciji za medije objašnjavala da je fokus pregovora između Telekoma i United Media na Sport klubu, a ne na N1, i tada je istakla da je ova televizija 38. po gledanosti.
 
Dakle, predsednik Srbije Aleksandar Vučič je u toku svog gostovanja izneo tačne podatke, ali zbog nesrazmerne teritorije koje pokrivaju i resursa kojim raspolažu, nije moguće upoređivati televizije sa nacionalnom frekvencijom i kablovske kanale. Takođe, televizija N1 je druga po gledanosti svih kanala koji se na ovaj način emituju. Zbog svega navedenog, Aleksandar Vučić za ovu izjavu dobija ocenu – zloupotreba činjenica.
 
Naslovna fotografija: FoNet/Ognjen Stevanović