Socijalna korpa za sve
Prilikom potpisivanja Deklaracije o unapređenju trgovinskog sektora sa najvećim trgovinskim lancima u Srbiji ministar trgovine je najavio uvođenje modela socijalne korpe. Deklaracija predviđa društveno odgovorno poslovanje trgovaca i bolji odnos prema potrošačima, a „socijalna korpa“ podrazumeva osnovne životne namirnice po nižim cenama za najugroženije građane. Ideja je da se trgovci dobrovoljno odreknu marže, a proizvođači dela zarade, tako da mogu ponuditi proizvode po nižim cenama.
Iako je najavljeni rok je istekao krajem februara 2013. godine, ministar je tada objasnio da se radilo na tome da svi kupci steknu mogućnost kupovine jeftinijih proizvoda.
„Svi će imati pravo da kupuju te jeftinije proizvode, jer je bilo nemoguće da se definiše ko sve na to ima pravo ili samo određene kategorije građana. Razgovori sa trgovcima su završeni i ostalo je da se sa još dva proizvođača definiše ponuda.“
Politika, 9. 3. 2013. godine
Krajem marta 2013. godine, Ministarstvo je objavilo da je dogovor o socijalnoj korpi postignut, a potrošači od početka aprila mogu da očekuju jeftinije osnovne namirnice u trgovinskim lancima. Proizvodi će u korpi, u proseku biti jeftiniji za 10 odsto, a marketi će birati koje će artikle ponuditi po najpovoljnijim uslovima.
Ljajić dobija ocenu „ispunjeno“, mada je za 30 dana probio najavljeni rok jer je socijalna korpa važan model za građane Srbije, a i veliki je pomak da će svi moći da kupuju najjeftinije artikle, a ne samo najugroženije stanovništvo.