Za vreme bivše vlasti profit Aerodroma bio 130.000 evra

Predsednik Srbije o profitu Aerodroma Nikola Tesla (Kurir, 6. 1. 2018.)
„Priča o Aerodromu Beograd i kaže, pa što mi time ne upravljamo? A moje pitanje je – a čime? Je l‘ misliš na način na koji si ti, Đilas, upravljao? Postavio si ti lično direktora Aerodroma Vlaisavljevića, smenio ga u roku od 24 sata, jer se tebi lično suprotstavio. A profit u to vreme kad je on upravljao Aerodromom bio je 130.000 evra.“
Nakon što je objavljena vest da će francuski Vansi dobiti koncesiju Aerodroma Nikola Tesla na 25 godina, predstavnici vlasti su mnogo puta izlazili u javnost i objašnjavali zašto je koncesija dobra stvar i šta će Srbija time dobiti.
Međutim, u ovom objašnjavanju uporno su koristili jedan “argument” koji nije tačan – da je u vreme bivše vlasti profit Aerodroma bio 130.000 evra. Ispostaviće se da je toliki profit bio 2013. godine, kada je na vlasti bila koalicija naprednjaka i socijalista. (Videti grafik)
*
Neto dobit Aerodroma. Izvor: APR, NBS, Aerodrom Nikola Tesla (kliknuti za uvećanje)
Tako, u Kuriru od 6. januara, predsednik Vučić daje dosta konfuznu izjavu, u kojoj kaže da je Đilas lično postavio direktora Aerodroma Vlaisavljevića i “smenio ga u roku od 24 sata”, jer mu se “lično suprotstavio”, kao i da je “profit u to vreme kad je on upravljao Aerodromom bio 130.000 evra“.
Ovako kako je rečeno, može se zaključiti da je Dragan Đilas, sa mesta gradonačelnika, postavio Sašu Vlaisavljevića na mesto direktora Aerodroma, pa ga onda odmah sutradan smenio, kao i da je sa mesta gradonačelnika doveo do toga da profit Aerodroma bude 130.000.
Najpre o Saši Vlaisavljeviću: prema zvaničnoj biografiji, on je na mesto v.d. direktora Aerodroma izabran u avgustu 2014, na predlog Vlade, i to maltene godinu nakon što je Đilas izgubio funkciju gradonačelnika. 
Ovde je Vučić, u “pravedničkom gnevu”, pomešao dve situacije, kao i vremenski okvir – Đilas jeste postavio Sašu Vlaisavljevića, ali na mesto pomoćnika gradonačelnika grada Beograda za ekonomski razvoj, i to još 2009, pa ga smenio posle samo tri nedelje. Nakon toga, Vlaisavljević je u Privrednoj komori Srbije do 2014. (direktor PKS 2013-2014), a u periodu 2009-2011. bio je i predsednik Upravnog odbora JAT Airways. 
A sad, na profit Aerodroma. Istog dana kada je izašao intervju u Kuriru, predsednik Srbije je tezu o profitu od 130.000 evra za vreme bivše vlasti (“koji su ostvarivali Tadić, Đilas, Jeremić i ostali”)ponovio u Narodnom muzeju, a i ministarka Zorana Mihajlović je istog dana eksplicitno rekla da je “profit aerodroma 2012. bio 130.000 evra”.
No, iako su uporno ponavljali ovu brojku, ona nije tačna, bar ne za 2012. godinu – tada je dobit Aerodroma iznosila 6,4 miliona evra. Aerodrom jeste imao toliki profit, ali – 2013. godine, u vreme vlade koju su činili SNS i SPS, koja je na vlast došla u leto 2012.
Zbog čega je Aerodrom imao toliko nizak profit te 2013. godine čitaćete u narednim danima na Istinomeru, a Vučić za izjavu da je Đilas postavio Vlaisavljevića, da je Aerodrom imao profit od 130.000 evra, i to kada je Aerodromom upravljao Đilas, dobija ocenu “kratke noge”.
Naslovna fotografija: Fonet/Aleksandar Levajković