Pred kraj 2014. resorna ministarka Zorana Mihajlović posetila je Guču i tom prilikom dala dosta optimistične rokove za završetak putnih koridora 10 i 11. Međutim, više je nego očigledno da radovi na koridorima do danas nisu završeni, izgradnja autoputa ka Zlatiboru nije ni počela, a rokovi se opet pomeraju, zbog čega ministarka Mihajlović dobija ocenu “neispunjeno”.
Inače, nije to bio jedini put da ministarka Mihajlović najavljuje završetak radova na koridorima. Slična obećanja samo ponavlja iz godine u godinu, kada jedan rok istekne jednostavno zada novi datum.
Od Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture nismo dobili odgovore na pitanja zbog čega su probijeni prvobitni rokovi, kada možemo očekivati završetak radova na dva koridora, niti da li postoje planovi za nastavak autoputa od Preljine ka Zlatiboru, o čemu je ministarka govorila te 2014. godine.
Iz Koridora Srbije dobili smo
pregled planova za predstojeće radove na Koridoru 10, kao i zvaničan odgovor da je rok za završetak radova na ovom delu autoputa “do kraja 2017. godine”.
Od Beograda do Čačka za sat vremena tek 2019?
Kada je nedavno, početkom marta, obeležen počatak radova na autoputu Surčin-Obrenovac, delu Koridora 11, čuli smo da bi ova deonica trebalo da bude gotova 2019. godine. To znači da će građani tek tada od Beograda do Čačka moći da putuju oko sat vremena.
Za sada je na putu od Beograda do Čačka nemoguće izbeći dobar deo Ibarske magistrale. Iako je dugo najavljivano da će deonica autoputa od Ljiga do Preljine biti završena u avgustu 2016, svečano otvaranje je upriličeno početkom novembra prošle godine. Tada se premijer Aleksandar Vučić kamionom provozao novim autoputem, građani su se u velikom broju okupili kako bi prisustovali ovom maltene istorijskom događaju, koji je uživo prenošen na javnom servisu.
Potrebno je još završiti deonice Obrenovac-Ub i Lajkovac- Ljig (deonica Ub-Lajkovac je već završena), kao i deonicu Surčin-Obrenovac. Izgradnja poslednje deonice počela je 1. marta ove godine, kada je ministarka Mihjalović obećala da će do novembra biti gotov čitav deo od Obrenovca do Preljine, dok bi deo Surčin-Obrenovac trebalo da bude gotov 2019.
Slično obećanje dao je i premijer i predsednički kandidat Aleksandar Vučić, koji je uz to naglasio da će sve biti završeno u roku, što će Istinomer, takođe, pratiti.
Blic, 1. 3. 2017.
„Verujem da će biti završeno u roku. Da ćemo 2019. godine imati spojen Koridor 10 sa Koridorom 11. Ove godine da završimo istočni i južni koridor 10“, rekao je Vučić.
Teško je zaboraviti i Vučićevo obećanje da će do proleća 2017. biti završeni svi autoputevi. To je, uz obećanje da će deonica Ljig-Preljina biti gotova u avgustu 2016. Vučić ponovio više puta tokom 2015. i 2016. godine.
Novi magazin, 18. 11. 2015.
„Do početka aprila 2017. godine završićemo sve auto-puteve koje smo započeli. To gradimo decenijama i pričamo o tome 70 godina.“
Ako i ovoga puta sve ne bude završeno u (novom) roku, rok jednostavno može biti pomeren. Istini za volju, takva praksa nije izum ove vlasti. O tome svedoči i pregled obećanja o završetku Koridora 10, gde se vidi kako su i neke prethodne vladajuće garniture obećavale završetak sada već davne 2010. godine.
Naslovna fotografija: Fonet / Ministarstvo građevinarstva